Wednesday, November 18, 2009

Kalau Kita Tahu..apa yang kita mahu

Salam mesra..
angin telah meniti saat yang sangat sibuk dengan bermacam tugas yang sedikit membebani jiwa ini
setelah angin teliti dengan baik berhubung jadual perjalanan karear angin...ternyata bermacam dugaan telah meniti di laluan ini...
yang duri dan yang datang menguji..
arrgghh..
biasalah kan??
dah nama pun dunia..
takkan semuanya indah untuk kita harunginya..
betul x??

sekali lagi..angin termenung sejenak..
dan berfikir di dalam benak..
perlukah dalam dunia ini, wujud hati, yang tidak mengerti, apa yang mereka ingini, ???
ok..sebenarnya, angin agak tersentak.
dengan mereka yang kerap bertekak.
dengan nasib mereka yang mereka sendiri letak..

apa lagi yang mereka cari?
kalau mereka sendiri tak pernah nak ngerti
akan apa yang mereka miliki
takkan selamanya di sisi...
betul???

tapi, itulah manusia.
yang kita ada...
kita terasa benar hak kita..
sedangkan kita tak pernah nak jaga..
seperti ia pinjaman buat kita..

kita berada di takah tinggi..
tak semestinya kita punya akal tinggi..
dan bila kita berdiri tinggi...
tak semestinya orang memandang tinggi..

semuanya bergantung setinggi mana kita berbudi..
dan setinggi mana juga kita meletak empunya diri..
dalam kelompok yang terpuji..
kita takkan tahu nilai diri..
selagi orang tidak menilai sendiri..
kalau benar kita berdiri tinggi..
tapi benarkah kita yang tertinggi ???

kalau kita tahu
apa yang kita mahu..
tentu kita takkan berjalan melulu..
tanpa tuju,...
dan, tentu kita takkan ganggu..
perkara yang tak direstu
untuk kita tahu..


angin benar2 ingin kongsikan tentang rasa ini..
benar2 terkesan dengan lirik ini..
lagu ciptaan pak ngah..
lirik oleh che' kem
Nyanyian Dato' Siti Nurhaliza

SESUNGGUHNYA BERKASIHLAH DI ANTARA MANUSIA
PERINDAH SEGALA KATA-KATA
BAHAGIA ITU JANJINYA
MENGAPA CIPTA SENGKETA
RENTASLAH JALAN TERBUKA
TANPA DUSTA

Saturday, August 15, 2009

Hargailah DIA Seadanya..

salam mesra..

hari nie..17 Ogos 2009..angin cuba untuk mengorak langkah maju ke hadapan..dan sentiasa berfikiran terbuka dengan jutaan keadaan..

DIA adalah apa yang kita perlukan...saat dan ketikanya..kalau DIA benar2 berperanan dalam hidup kita, DIA pasti akan ada..itupun kalau DIA adalah DIA..
sekalipun kita jatuh sakit..dan tak larat nak bangkit..yakin, pasti DIA cuba untuk sedaya upaya menjaga atau paling kurang, bertanya..
jikalau kita pula dalam senyum tertawa..dan DIA dalam duka nestapa..sebaiknya kita juga buat seperti apa yang telah DIA lakukan..

dunia tak selamanya derita kan???
bila tiba cerita sang suka..DIA lah yang pertama akan tumpang tempiasnya..dan DIA juga berbesar dan punya bangga melihat gembira kita...
baik pada DIA, kalau tiba saat gembira dalam hidup DIA..
berikan jua yang terbaik dalam tumpahan rasa.kita jua patut rasa gembira untuk pihaknya..

jadi, sesiapa pun DIA..sekiranya ada DIA dalam hati kita yang turut punya rasa
SUKA & DUKA
selagi celiknya mata kita, HARGAILAH DIA SEADANYA..
pejam kan mata seketika, dan renung kalau terpalit dosa kita pada DIA..paling kurang pun..ada tertinggi suara & terlebih kata..
segera lah kita..mohon maaf pada DIA sesempat masa yang masih ada..
sekalipun DIA telah lama meninggalkan kita..dan pasti Tuhan lebih sayangkan DIA..
jangankan kita lupa..kiriman Al-Fatihah dari kita

Dedikasi buat jutaan DIA yang bertakhta di hati ini..
buat DIa juga yang telah bersabar dan tenang menempuh kerenah insan ini..
DIA lah..

-IBU, BAPA, Keluarga, Kawan

Friday, July 17, 2009

** Kalaupun Kita Mulakan Bicara **

Khas buat semua teman-teman yang mengikui perjalanan angin..
terimalah puisi angin yang baru..setelah sekian lama angin tidak bermaya dengan bahasa ini..
hayati bersama...

KALAUPUN KITA MULAKAN BICARA

Berlabuhnya tirai duka
dan dalam senangnya hati berkata
mulakan tiap langkah yang benar-benar membuka
dan tiap ruang bicara yang terpancar cahaya
ketahuilah, nescaya yang benar telah tiba..

Bermula seawal kita melangkah biasa
dan akan berakhir tiap bicara
dengan santai fikiran terbuka.
Pastikan tiap kata yang benar
ke dalam benak jiwa,
difaham dan terus direndam dalam-dalam
dan akal yang punya warasan fikiran
akan mulakan putaran dan terus bongkarkan rahsia
tentang isi alam yang berkata..

Bila terbit suria yang mana
warnanya tak semuda lama
dan tuanya pudar rasa
pastikan kita mula bicara dengan nada yang biasa
dan rendahkan jiwa dalam ketinggian bahasa
dan tinggikan warasnya dalam kerendahan rasa.
Biarkan sealamnya tahu,
betapa dunia yang dihuni manusia
berlegar dalam ruang kata petak bicara.
dan seperti biasa,
luahan kata dan lontaran rasa, takkan ke mana
kalau tak memuncak pada akalnya
dan tak berpijak pada pangkalnya..

..alamakan terus
memuntahkan bicara ilmunya
dan alam takkan sunyi
memberi ajaran terbuka
antara akal dan jiwa
bersatu antara dua
akan menyeri lumrah manusia
bahawa kata akan terus berkata
walau dalam jiwa
atau luahkan pada lahirnya..

Saturday, July 4, 2009

sedihnya...n susah hati

salam mesra..

setiap kali bila ku terkenangkan bulan yang terangnya mengambang..aku akan terus mengenangkan nasib yang terang tapi jalannya suram..
bila terlihatkan mentari yang kemilaunya gemilang..ku mula resah akan hati yang kurang cahaya terang..

bila lagi akan aku rasakan setiap detik yang bahagia..dan bila lagi akan aku rasa tiap saat suka...
kalaupun dunia berkata..aku akan bisikkan pada dunia..hentikan seketika masa..
aku mula merasakan hilangnya daya..dan aku mula berbicara tentang naluri yang tak upaya..

*ok..angin memang terasa hilang sangat2 hari nie..n benar2 terasa sunyi..
walaupun di tengah ramai...angin benar2 terasa sukar..

Ya Rabbi...kuatkanlah hati angin menempuhi segalanya dan semoga jalanan yang bakal angin tempuh..akan terasa senang..

Wednesday, June 17, 2009

AWARD>>>>


Copy award di atas untuk diletakkan di blog anda

Nyatakan 5 fakta menarik tentang si pemberi award ini
  • Nasrulhanis Ruslan....atau dipanggil OWN..
  • dia x menarik..tapi yang menarik adalah gambar hasil dr tangan dia..hehe..jgn mare
  • suka hati je nak masuk kelas...selalunya masuk..tapi lewat ckit..
  • slalu ajak g jalan2 naik Myvi kesayangan dia..
  • yg paling menarik..slalu gak dia pakai baju yg sama nga ASLAM..huhu..upsss,sorry OWN
10 fakta tentang diri anda
  • pangil je ez...
  • bak kata Lyana..memang tengah sibuk menggantikan tugas MB..haha
  • suka buat puisi..
  • suka bercakap..sampai org amiik jd EMCEE n Dj
  • suka CT n memang minat gile ngan dia
  • berangan nak pandai ckp english dengan lancar..tapi???
  • suka main bowling..
  • suka melukis walaupun sebenarnya x de la pandai sangat
  • saye memang sama macam LYANA..suka bergambar...
  • pakai baju saiz M walaupun mak surh pakai saiz L>>>ish..besar la
ok..Angin malas nak tag sesape...
k..nak sambung bekerja..sibuk nie

Tuesday, June 16, 2009

LYANA..

ok...salam mesra..
angin tengah berangan n banyak kerja...sambil bergosip dengan malique

ok..nie kisah tentang LYANA..

LYANA..
LYANA memang lah LYANA..
dan takkan ada LYANA yang mungkin sama
macam LYANA nie..
ok..tapi LYANA seperti biasa juga..
manusia yang namanya LYANA nie..
ada perasaan n rasa yang sama
macam LYANA LYANA lain di dunia nie..
untuk LYANA..
LYANA akan sentiasa menjadi LYANA
dan takkan berubah LYANA yang angin kenal nie..
apapun LYANA>>
semoga LYANA akan sentiasa ceria..
seperti cerianya LYANA yang lain..
kalaupun adakalanya duka..
harapnya duka LYANA
tak seduka LYANA yang lain..
k LYANA>>

demikianlah persembahan angin untuk
insan yang namanya..


RAJA NORLIANA RAJA OMAR>>
sila ke..www.queenlyana.com

Monday, June 15, 2009

Salam Hari LAhir MA..n LYana


Salam HAri LAhir

11 Jun 2009
hari nie adalah hari ulangtahun kelahiran ibunda ku yang tercinta..selamat ulangtahun kelahiran..
dan sebab angin punya peruntukan kewangan kurang, maka..angin telah membawa pulang 6 biji buah durian..untuk jamuan bersama bonda tercinta sempena ulangtahun kelahirannya...
*durian tu, angin dapat dari ofis..durian xtra lepas buat kenduri makan durian anjuran KCE..

SALAM ULANGTAHUN KELAHIRAN MA>>>

13 Jun 2009
hari ni pulak..adalah hari ulangtahun kelahiran kawan baik angin..
angin ingin ucapkan selamat hari lahir..dan angin ingin mengambil kesempatan ini..untuk memohon ampun dan maaf sebab lambat 20 jam ucap birthday kat dia..
sepatutnya angin mesti jadi antara top3 yang wish..tapi da jadi bottom 3 agaknya yang wish kat dia..
angin benar2 nak minta maaf..sebab benar2 terlupa..tapi angin da wsih juga pukul 8.00 malam hari yang sama...apapun..sila la.beramai2 ucapkan salam hari lahir buat beliau..

SALAM ULANGTAHUN KELAHIRAN>>>QUEEN LYANA

Sunday, June 7, 2009

My Mate < Lyana >

hehe..salam mesra..

sebelum apa2..ini bukanlah cerita tentang 'soulmate'..tapi dia memang mate angin yang best.hehe

buat semua rakan2..angin dalam 'mood' kerja hari nie...
so fikiran ala2 kurang waras..tetiba je terasa nak membelek segala laman sosial yang angin ada..
belek2 punya belek then terbelek la 'picture2' lama yang simpan banyak sangat kenangan..
x delah lama sangat..sumenya picture2 kat UUM je..kampus ku tercinta.(pengakuan nie kawan2..masukkan dalam buku penghargaan alumni k...)

ok..antara banyak gegambar angin kat kampus..mesti banyak terselit gambar DIA nie...
bukan sengaja diselitkan, tapi memang gambar nie terselit..al-kisahnya, gambar versi selit menyelit...dan bukan gambar sulit k..upps..ok normal..
maka, ikuti kisah DIA di sini...

nama : Raja Norliana Raja Omar
umo : menjadi perkiraan dia, keluarganya, saya dan rakan2 terdekat je..hehe
pekerjaan : Script Writer
Status : Anak Dara..hee
Kelulusan : Bachelor in Tourism Management, UUM

ok..Liana nie..kalau nak dijadikan cerita..telah berkenalan dengan saya secara tidak sengaja..
di pertemuan antara DJ Senior dan DJ Junior..sesi kenal mengenal..memang akhirnya saya terkenallah dengan dia..dia ditugaskan waktu sesi perkenalan 2..sebagai MENTOR saya..
cerita bab mentor nie, kelakar plak..sebabnya, bila saya dah setahun jadi DJ, maka banyak benda yang saya plak mengajar dia..maka, seterusnya saya adalah Mentor dia...

maka, dalam temph satu semseter, mengadap la angin muka si DIA nie tiap kali bertugas kat konti..apapun ucapan terima kasih angin ucapkan kepada DIA kerana berjaya mencorakkan angin dalam industri penyiaran ini..(cewaahhh..macam ucapan dapat award plak..hehe)
tapi betul..memang dia mentor yang sangat bagus..

dulu antara angin dan DIA..panggilan berbunyi..
SAYA dan AWAK...lepas 2..telah disuruh tukar oleh seorang Dj senoir menjadi>>
KAK LYANA dan FAIZ..maka setelah timbul beberapa isu..maka bunyinya bertukar menjadi>>
I dan U..dan kekallah sehingga kini kami berinteraksi begitu..
*x kisah sangat apapun bunyi dia, yang penting dia dengar bila angin cakap dengan dia..

semasa ditugaskan bersama dia mengendalikan slot di Uniutama.FM, angin dan DIA juga ditugaskan untuk mengendalikan beberapa acara peringkat universiti dan ditugaskan sebagai Pengacara Majlis bersama dengan DIA..
bertambah banyakla masa yang telah kami habiskan bersama..di atas pentas pun sama..

bila dah selalu bersama...biasala, sedangkan lidah lagi tergigit..inikan pula nak bertikam..memang selalu kami bertikam lidah..
kalau duduk sorg2..tergigit lidah..
tapi, kalau duduk ngan dia..kami bertikam lidah..hehe
isu biasa yang sangat menjadi rutin pertengkaran kami adalah :
-siapa yang sepatutnya mulakan dulu bercakap ketika menjadi emcee
-siapa yang kena mengalah dan ajak makan sesama..
-warna baju yang nak pakai untuk g kelas..
dan banyak la lagi yang kami gaduhkan..tapi tatap baik seperti sedia kala..dan cara nak pulih seperti sedia kala, salah sorang kenalah mengalah..tapi selalunya angin la yang mengalah..(cewahh..macam baik atie je..hehe)

banyak sangat tempat yang telah kami habiskan bersama..
  • dalam kelas Human Comm
  • kat Uni Cafe makan Cheese Cake
  • kt Pusat Budaya dan Seni, UUM gosip ngan Cik Mar
  • kat tapak ekspo Konvo, sibukkan diri tyme orang lain konvo
  • kat Jitra..berfoya2 kat Pusat Bowling n Karoke
  • kat Subaidah..makan ais kacang,..huhu
  • KT KlCC..tengok High School Musical
  • kt Mid VAlley..jalan2 habiskan masa..
  • kat kedai gunting rambut..
itu antara yang telah kami habiskn bersama..ada lagi yang tak tersenarai..dah tak larat nak putar otak kembali ke zaman purba..(so, letak je yang mana ingat)

*dan nie angin nak kongsikan gambar2 kenangan angin bersama DIA..

nie di Kedai Makan..setelah Lyana menemani angin gunting rambut..hehe


nie dekat Canselori..dek kerana hasutan Lyana..angin telah terponteng kelas hanya untuk mengadakan photoshoot ini..betapa dahsyatnya hasutan dia..heheh
(Lyana sebagai jurukamera)

Lyana sanggup temankan angin di belakang pentas..semata2 untuk jadi PA angin tyme angin jd Emcee KAroke Bintang UUM

angin temankan Lyana amik jubah Konvo

sesi penyerahan hadiah Konvo..from angin 2 Lyana

di KLCC..tgh tggu nak masuk panggung..

di set kumpulan Teater Warna..untuk satu pementasan drama mereka..
kami, tumpang menyibuk je

tengah tunggu bas untuk lawatan ke KL...

waktu mula2 angin bertugas di konti Uniutama.FM..
Lyana banyak membantu..thank

nie gambar scandal..hehehe..gambar tyme angin n lyana jadi emcee festival pantun UUM

tyme rehearsal untuk Istiadat Konvokesyen..
tyme 2..kami jadi VJ

lepas habis jadi emcee Gegaran Seni, UUM..artis jemputan tyme 2..Elyana
..lepas bergambar ngan elyana..ngan lyana la plak..hehe

nie gambar terakhir angin bersama LYana...di Midvalley pada 30 Mei 2009

dialah RAJA NORLIANA RAJA OMAR @ queenlyana yang telah banyak menghabiskan masa, duit dan kredit bersama angin...
semoga persahabatan kami kekal...ameen

Saturday, June 6, 2009

Hilangkan Bosan


hari nie..tiada yang istimewa..melainkan bangun tidur lambat sebab hari nie SAbtu..
maka, ini adalah hari untuk berfoya2 dan melupakan segala kekusutan yang ada dalam kepala otak

so..angin n family amik keputusan untuk berfoya2 sekita Alor Star...nak g membeli belah keperluan dapur yang dah semakin kurang..maklumlah cuti sekolah,so keperluan makanan di rumah semakin meningkat dengan mendadak..

angin dan mak telah keluar membeli belah di Tesco, Mergong..
banyak la juga barang2 yang mak angin beli..so, shoppng tyme..

setelah penat membeli belah..sempat lagi 'posing'..huhu

angin bergambar dan adik angin..pilih sotong..huhu

sempat angin cuba 'breakfast cereal' Kellogs

inilah sotong kembang...yang adik angin pilih...buat sambal sedap nie..


setelah hampir 2 jam membeli belah...maka, inilah hasilnya..

Thursday, June 4, 2009

LEKAnya KITA !!!

angin pagi macam biasa..masih lagi mencucuk dada angin..yag sejak dari pukul 2.00 pagi tadi tak berapa sihat dengan Asthma..Alhamdulillah..sekarang nie..terasa dah beransur kurang sakit 2...

tiada apa yang menjadi topik perbualah hangat hari nie..cuma sekadar cebisan rasa dan perkongsian cerita tentang apa yang berlaku di sekeliling kita...
angin terasa terpanggil untuk lebih santai membicarakan tentang diri kita sebagai seorang manusia biasa yang susah sangat nak lari dari penyakit insan biasa..LALAI dan LEKA

ceritanya hampir begini..
-kelalaian yang nyata yang benar2 berlaku pada diri angin hari nie..adalah lalainya angin dari memakan ubat..semalam, sakit asthma angin nie..da terasa..tapi disebabkan rasa malasnya dan lekanya angin terhadap perkara yang benar2 penting (kesihatan)..maka, angin melupakan hasrat untuk memakan ubat..maka, penyakit angin mula melarat pagi tadi..
jadi, akibat lalai dan leka..angin mengundang padah dan masalah pada diri sendiri...

-itu apa yang berlaku pada diri angin..mungkin kelalaian juga berlaku pada diri anda dan sedikit sebanyak mungkin kelalaian itu menjadi punca kepada permasalahan dalam diri anda..benar atau tidak..jawapannya hanya anda yang ketahui..

-kelalaian yang mengundang kegusaran orang ramai..apabila runtuhnya sebahagian besar dari Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Terengganu..Alhamdulillah, tiada kehilangan nyawa dilaporkan berlaku disebabkan runtuhan tersebut..angin secara jujurnya, bukanlah seorang jurutera dan memang takkan pernah mengerti tentang istilah pembinaan dan sebagainya..angin tak mahu membuka jari dan menudingnya kepada sesiapa...pada angin semua pihak yang benar2 bertanggungjawab dengan setiap inci pembinaan stadium tersebut harus turun padang dan membuat kajian teliti..apa yang pasti..mesti ada beberapa perkara yang berpunca dari kelalaian kita dan kita terlepas pandang untuk mengambil berat tentang perkara tersebut..
akhirnya, disebabkan lalai dan leka..nahh!!..ranapla sebahagiannya..

jadi..pemerhatian yang sangat teliti dan kecenderungan untuk mengambil berat tentang beberapa perkara perlu ditekankan...agar masalah kelalaian dan kelekaan dapat dibendung sebaiknya...

hari yang ke-3

selamat pagi..
tyme angin tulis entri nie..keadaan kesihatan tak berapa mengizinkan..biasala, penyakit angin yang selalu 2..(asthma)..
disebabkan tengah menjalani latihan praktikal..maka, angin lupakan sejenak kisah nak amik cuti..
nie kisah semalam..(sebab hari nie mood x baik..so x nak conteng dlm blog pasal hari nie)

3 Jun 2009 (Rabu)
al-kisah, angin telah berjaya menempuhi hari yang ketiga berada di ofis tempat angin menjalani latihan praktikal..jadi..3 hari, mesti punya banyak cerita..apa2 pun cerita dia..jom baca..
sbelum itu..maka, genapla sebulan dari tarikh angin menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-22 hari nie..

kisahnya, ofis memang satu tempat yang happening kalau kena caranya..dan kalau cara dia tak berapa nak kena..memang ofis akan jadi tempat yang paling pening..huhu
hari pertama, angin duduk melangut je kat bangku yang empuk 2...dan masuk hari kedua, telah ditemuramah oleh bos..memang ramah la pertemuan 2..sampaikan terkulat2 angin nak menjawab soalan cepu-cemas dari bos...

apapun, hari kedua, bos baru bagi tugasan secara formalnya dekat angin..jadi, dengan rasminya angin kini bergelar pekerja pelatih di KCE Sdn. Bhd.
baik...bos, telah mendapatkan ilham untuk angin menyiapkan satu kertas cadangan 'next event' yang bakal berlangsung di negeri Kedah..bila kerja kat company event..harusla bersedia dengan 'proposal'...ok...cabaran pertama angin terima dengan redha..dan angin akan laksanakan dengan sebaik mungkin..
so..angin kena buat research sikit..apalah yang patut ada dalam 'event' yang bakal angin rangka agar dapat menarik ramai pengunjung dan yang pasti tidak membosankan...

bercerita mengenai hari ketiga..perasaan malu dalam diri angin untuk bersembang, bertegur sapa dan 'bergosip' dengan rakan sekerja telah luntur..(macam guna clorox plak..cecair peluntur..haha)...ok, kali nie angin da mula pandai buka cerita n memulakan siri gosip terbaru bersama mereka..antaranya, tentang pengalaman rakan sekerja yg baru 1st time jadi emce..kelakar plak dengar cerita dia..hhuhu..(percayalah semua orang akan alami perkara yang sama bila 1st time jadi emcee)
dan hari nie juga telah berani untuk berjumpa dengan bos tanpa dipanggil sebab nak tunjuk hasil kerja angin tyme angin belajar dulu..(assignment buat magazine)..bila dah serahkan contoh hasil kerja angin..maka, bos dengan penuh semangat telah memberikan angin tuagasan rasmi yang kedua..iaitu kaji tentang pembikinan majalah kerajaan negeri Kelantan..dan bos cakap...kita akan terbitkan majalah yang sebegitu rupa...dan yang pasti kali nie dia melantik angin menjadi wartawan untuk majalah tersebut..hmm..ok.tq bos..sebab memberikan angin peluang untuk menulis sebarapa banyak yang angin suka..hehe

oklah..2 la serba sedikit tentang cerita angin di hari kedua dan ketiga bergelar seorang pekerja pelatih...ok..c ya..daa

Tuesday, June 2, 2009

1st day..PRAKTIKAL

salam mesra..
setelah penat bertungkus lumus di KL>>>
sampai kat Kedah jam 2.00 pagi...hari Isnin

so..Isnin adalah hari pertama yang mana angin perlu untuk menyusun semula jadual harian angin ke alam pekerjaan..nak kata sedeia..x de lah sedia sangat..tapi kena la sedia jugak..nak tak nak kena pergi jugak..

1 Jun 2009 (ISnin)
angin tak berapa nak cukup tidur sebab memikirkan macam mana lah nasib angin pergi praktikal..
disebabkan tak cikup tidur..maka, liat giler nak bangun pagi..angin bangun pukul 6.30 then 'iron' baju n mandi2...maka, bersiap sehingga pukul 7.00..
angin keluar umah pukul 7.30..dan sampai kat ofis 5 minit lagi nak pulul 8..dalam perjalan...Ya RAbbi..hanya tuhan je yang tahu..betapa neves nya angin nak tempuh alam keje...huh..padahal rilex je..tapi memang angin tak tipu..neves dia teruk n x sama macam nak amik exam...memang dahsyat la..sampai kebasla kaki angin nak tekan minyak..hmm..

sampai je kat oifs..apasal plak cam lengang giler kat ofis nie..kete angin je ngan ada la 3 buah lagi..macam tak logik je..so, angin fikir..tak la cuti plak hari nie...rupanya angin dah salah timing...
masuk ofis pukul 8.30 bukannya pukul 8..angin memang boleh dapat anugerah pekerja cemerlang..hahaha

so, masuk ofis dengan perasaan cuak n segan silu sebab datang tempat orang..ya ampun..aku nie da macam anak patung..duduk je dekat kerusi terpacak n x cakap apa2 ngan sape2 pun..malunya aku..n aku memang tak tahu camne nak start perbualan..
sampailah aku mula diperkenalkan kepada semua pekerja lat situ..
ok..semuanya ramah n mesra..

tapi..sebab malu punya pasal..so, angin tak tahu nak buat apa..so, angin belek2 je la dokumen yang dah sedia ada atas meja angin...nak buka Pc..x ley on plak..so..angin baca dokumen 2 sampai naik ngantuk..silap2 angin dah boleh hafal dokumen 2..sebabnya dari pukul 9.30 sampai pukul 1.00 itulah dokumen yang angin belek..sebab dah tak tahu nak buat apa..memang mati kutu...

tyme rehat plak..angin kuar makan ngan member ofis..n dorg memang sgt sporting..

apapun..pengalaman hari pertama memang mencuakkan n mengujakan..cuma yang penting..
esok kena bangun awal..n malam nie..tido kena cukup...
k daa..jumpa lagi k

Monday, June 1, 2009

Jalan2 ke KL

Salam mesra..

kalaulah ramai yang bartanya, kenapalah si angin nie tak muncul2 ngan entri baru..??(2pun kalau ad org yang tanya la..rasanya cam x de je..)
angin telah berfoya meninggalkan segala kekusutan kepala otak..sebenarny, angin lagi menambah kusut yang ada..bercuti ke KL...susahnya nak bayangkan betapa terganggunya otak kalau bercuti kat KL..hahaha

ok..angin telah menghabiskan cuti hujung minggu angin bersama dengan keluarga ke KL...bukannya ada tujuan apapun menggagahkan diri ke KL...cuma memenuhi jemputan kenduri kahwin..yang menariknya, fuh..tetiba terasa bangga n malu..sebabnya angin untuk pertama kalinya memandu di tengah ibu kota Kuala Lumpur..setelah hampir 3 tahun angin telah mendapatkan lesen memandu..lama gila baru leh drive kat Kl..malunya

angin n family tiba kat KL hari Jumaat kul 1.00pagi..bertolak dari Jitra pukul 6.30ptg..
perjalanan jauh memang memenatkan..memang tak tipu...

29 Mei 2009 (Jumaat)
angin telah berjaya memujuk mak angin untuk keluar ke Jusco Cheras..biasalah hobi angin yang biasa..membeli dan terus belah..adakalanya 'window shoping' je..
sempatla angin beli 'necktie' warna maroon untuk angin pakai ngan baju kelabu yang da lama angin beli tapi tak pakai2 sebab x de 'necktie'..

sebelah malam plak..lupa nak bagitau..angin g Jusco lepas solat Jumaat..ok..sebelah malam plak..angin sekeluarga ke pasar malam yang sangat 'happening' kat area umah angin kt Taman Sri Nanding, Hulu Langat...dan ada la beli barang makan ckit..dan yang pasti mak angin dah lepaskan keinginannya untuk mendapatkan sehelai kain pasang..sebabnya geram ngan tukang jahit tempoh hari..sekarang tengah tunggu ganti rugi dan harga kain pasang yang mak angin beli lebih RM10 dari harga ganti rugi..hehe

30 Mei 2009 (Sabtu)
ok..hari nie adalah hari kemuncak di mana angin akan berada dalam zon yang sangat sibuk...(cewahh..buat sibuk je..hehe)
bermula dari pagi..angin telah menyibukkan diri dengan meononton tv..then dalam kul 11.00 mula meng'iron' baju untuk ke kenduri kahwin..dan telah membuat janji temu dengan Lyana..
harapnya jadi..sebabnya memang tujuan angin ke KL untuk berjuma dengan Lyana..angin pun x brapa pasti..sejak bila angin sangat teruja untuk berjumpa dengan Lyana..haha

so..makan kenduri di Dewan MPAJ..dan habis makan kenduri..angin minta jasa baik kat ayah angin (sebab memang ayah angin banyak baik dia..so minta sikit..) antar angin ke stesyen LRT terdekat..
so, angin naik LRT dari Cahaya ke Masjid Jamek..dan turun kat situ..naik plak Putra ke KL Sentral..penatla gak..tapi memikirkan keinginan untuk berfoya2 di sekitar KL..maka, lupakanlah kejap kepenatan 2..
tiba kat KL Sentral...jenuhnya melayan kerenah abg Maxis yang tak sedar diri..menjual brodband kat angin..tak tahu da nak bagi alasan apa untk elakkan abg maxis 2..huh

apa lagi..bagitau abg maxis..kwn tunggu kat McD..hehe..(memang pun)
so..jumpa Lyana then buat keputusan untuk ke Mid Valley..
maklumlah..angin tak pernah ke Mid Valley..kasihanilah angin..
maka, berjanggutla juga tunggu KTM ke Mid Valley..huuhu..boleh tetido angin tunggu 'train'

sampai kat Mid Valley..mulalah pengembaraan yang menakjubkan..nak tahu tak kenapa dia boleh jadi sangat menakjubkan..sebabnya..kompleks 2 sangatla besar dan tak berapa nak mampu untuk angin habiskan pengembaraan ke seluruh kompleks..namun, ku gigihkan jua..
punya lah besar si Mid Valley nie..angin ngan Lyana ronda2 sampai penat..then g jamah la apa yang patut ikut selera si perut..maka, tersinggahla di Kenny Roger Roaster..makan x seberapa pun..tapi, harga dia memang beberapa...maklumlah, tempat macam 2..memang la x sama cam Char Koew Teow tepi jalan kan???

ok..da kenyang perut..maka, sukalah hati..apa lagi meneruskan perjalanan lagi..kali nie lebih mencabar..
cabarannya adalah untuk mencari semula kedai yang telah dikunjungi pada awal tadi..kali nie untuk membeli..jika pada mulanya singgah untuk melihat..perjalanan kali kedua pula adalah untuk membeli..punyalah hazab nak mencari balik kedai2 2 sume..dengan berkat usaha dan kegigihan yang ada..maka, terjumpalah dengan kedai tersebut semula..

ok...pertamanya, membeli baju ala2 'couple' walaupun memang kami tak pernah 'couple'..cuma kami pernah di'couple'kan...so, kami belilah baju yang suwet muwet...n kiut miut..comel momel..sume ada la..
dah dapat baju sorang sehelai..so kitorang g kedai hadiah untuk beli hadiah plak..dengan penuh baik hati..Lyana telah menghadiahkan botol yang sangat comel buat adik2 angin dan juga lilin wangi buat bonda angin yang tercinta..
so..angin pun beli gak lilin wangi 2 sebagai kenangan..2 je yang termampu..

dah habis n penat jalan2...so, kami membuat keputusan untuk meninggalkan Mid Valley yang masih lagi bercambah orang kat sana..kami tak leh nak stay lama2 cause masa tak mengizinkan..dan kami juga tak mengizinkan masa 2 untuk berlama2 di Mid Valley..

2 sahaja lah pengembaraan di Kl....jalan2..memang istilah jalan2 2 sangat sesuai sebabnya angin berjalan sampai penat dan lenguh kaki..tapi, x pe..semua 2 pengalaman yang best..
neway sorry kat MALEK sebab x inform nak turun KL..saje tak nak bagitau sebab angin stay kejap je..2 hari..
so jumpa nanti k,...chao

apa2 gambar berkaitan KL..sila rujuk lampiran ini..



Thursday, May 28, 2009

Makan Hati ngan Tukang Jahit II

hmm...kembali menyapa k..

baik..jika semalam angin duk mencarut2 pasal makan hati dengan kerenah dan sikap yang ditunjukkan oleh makcik tukang jahit..maka hari nie..seperti yang angin telah janjikan..
jeng jeng jeng...maka, ikuti kisahnya...!!

baikla..petang tadi..angin telah bersiar2 mendapatkan angin kota..memang angin kota..Kota Setar..
haha..angin ke lokasi syarikat tempat praktikal angin..
di Kedah Communication & Event..
ok..dah balik dari situ..singgah di rumah makcik..dan bersembang..
seterusnya, angin terus menderu laju menaiki kereta ke kedai jahit pakaian yang mak angin tempah dulu..dengan harapan..baju yang telah ditempah dapat dipakai dan siap dengan sempurna..

setibanya di kedai..dan setelah melihat hasil kerja tukang jahit tersebut..mak angin sangat berpuas hati..namun, apabila mak angin mula menyarungkan pakaian tersebut di badan untuk mencubanya...apa lagi...maka bermula lah sekali lagi episod hangin satu badan..

ok..sekarang adalah proses membayangkan..baiklah..bayangkan.....
naju yang da siap tu..sangat kerja 'last minute'...dengan jahitan yang tak berapa nak kemas..
dah la tu..ukuran plak boleh salah..yang diukur lain..yang dipotong plak lain..angin pun hairan macam mana tukang jahit 2 boleh dengan selambanya menggelarkan dirinya tukang jahit..sangat tragis apa yang telah terjadi kepada mak angin..
ok..ukuran yang salah...

-bahu..terlebih 2 inci
-pinggul..terkurang 2 1/2 inci
-labuh kain..terkurang 3 inci..

cuba tuan-tuan dan puan-puan bayangkan..(eh..salah,puan je yang bayangkan..cos baju pompuan.)
betapa peliknya jadi pakaian mak angin..
maka, angin memang da berangin satu badan..dan apa lagi..terus meletus
angin cakap ngan tokey kedai 2..tolong maklumkan ke tukang jahit yang 'customer' sangat kesal dan kecewa dengan apa yang telah terjadi..geram pun yea..membazir masa n wang ringgit je

kesudahannya, angin minta mak angin call kedai 2 semula n minta baju yang da rosak 2..dan minta juga tukang jahit 2 bayar ganti rugi..
dengan penuh baik hati..mak angin minta RM50..
kalau ikutkan hati angin...memang angin nak dia bayar ganti rugi RM200..sebabnya

1-menyusahkan 'customer' sebab kena ulang alik ke kedai sebanyak 3 kali..sepatutnya 2 je
2-hari yang dijadualkan baju 2 siap adalah pada 25 Mei 2009..tetapi pada hari tersebut, kain masih dalam keadaan asal dan belum dipotong pun lagi
3-petang selepas diberi tempoh 2 hari untuk siapkan baju tersebut..tukang jahit call dan maklumkan..design leher yang diminta tak pandai nak buat...so, buat design leher baju kurung biasa...
4-27 Mei 2009..baju telah siap dan sangat teruk rosaknya..ukuran memang sangat lari..dan baju 2 memang tak boleh dipakai langsung oleh mak angin
5-gantirugi sebab baju tersebut tidak dapat dipakai untuk ke majlis kenduri di KL yang mana esok angin bakal bertolak ke KL...

*jadi secara logik akal..memang sangat wajar kalau angin minta RM200 sebagai bayaran ganti rugi..agar kejadian sebegini takkan berulang kembali..
pikirlah nasib yang menimpa 'customer'..sangat tragis..angin yang sedey..huhuhu

Tuesday, May 26, 2009

Makan Hati dengan Tukang Jahit..

hahaha..
hari nie..angin sangat makan hati dengan tukang jahit..bukannya cerita angin suka makan hati..sebab hati memanglah bukan makan yang sedap untuk angin telan...
sebab 2 la..makan hati x berapa sedapkan?? oklah.,.berhenti mencarut dan mengarut..

ok..sebenarnya kisah makan hati nie..dari semalam lagi..
petang semalam, angin pegi ke kedai jahit yang mak angin tempah baju seminggu yang lalu..dan memang semalam adalah tarikh untuk mak angin amik baju tersebut..
setibanya di kedai tersebut..boleh tak tokey kedai 2 cakap, kain dah potong cuma belum jahit lagi..membara la dalam hati..dah la janji 25 mei akan siap baju 2..tetiba x siap lagi...hangin2..

ok..then, tokey kedai pegi amik baju 2 kat tukang jahit..rupanya, dia upah orang lain untuk jahit baju 2..lagi la makan hati...xpe2..
so, sementara dia pegi amik baju kat umah tukang jahit..angin dan mak pergi berfoya2 di 'shopping complex'..hampir sejam setengah la juga kami berfoya2 di sana..

so, kami kembali ke kedai tersebut untuk mengambil baju yang dah siap...tapi, lagi makan hati bila kain 2 sebenarnya masih belum dipotong apatah lagi dijahit...benar2 menguji kesabaran..
tapi x pe, mak angin dah bagi dorang tempoh 2 hari lagi untuk dorang siapkan baju tersebut..

habis kisah semalam, tetiba petang hari nie...tokey kedai jahit 2..call semula dan memaklumkan kepada mak angin bahawa tukang jahitnya tak pandai untuk buat leher seperti yang telah angin 'designkan'..
tak ke pelik bunyinya..seorang tukang jahit tak pandai membuat leher seperti yang pelanggan kehendaki???..memang sangat pelik..
serius angin kata..memang itulah yang terakhir angin dan mak tempah baju di kedai tersebut.
dah la siap lambat..lepas tu tak pandai nak buat plak..
bukannya kami minta baju yang bukan2..hanyalah sepasang mini kurung..

tak pe..kita nantikan kemunculan esok..kerana esok..katanya baju tersebut akan siap..so,angin akan ceritakan apa yang bakal berlaku k..

daa

Kenyataannya..!! Terbongkar jua

salam mesra..

smoga hari nie..semuanya akan berada dalam keadaan ceria dan emosi yang sangat stabil..
cuma angin yang agak kurang stabil dengan cerita yang bakal angin sampaikan ini...
bukannya apa..selama nie, emosi terasa bercelaru dengan perngkhabaran yang satu 2..dan kini, terbongkar segalanya yang menenangkan jiwa..

ok..pesanan lyana kepada angin supaya tidak berangan2 dalam menulis entri ini..baiklah, angin cuba

semalam, 25 Mei 2009 (Isnin)..
angin telah menerima panggilan telefon dari TM Alor Star..satu perkara yang mengejutkan angin...kerana pada angin, perkara yang melibatkan TM ini telahpun berakhir..
baik, pegawai di syarikat TM tanya adakah angin bersetuju untuk menjalani latihan praktikal di syarikat mereka..dengan penuh terkejut, angin hanya mampu berkata..

maaf yea en., saya sebenarnya membuat permohonan untuk menjalani praktikal di
syarikat en. melalui universiti saya..dan seminggu sebelum saya menduduki
peperiksaan akhir, pihak universiti memaklumkan kepada saya bahawa pihak en.
telah menolak permohonan saya..dan hari nie, en bagitau yang nama saya masih
dalam senarai pelajar yang akan praktikal di syarikat en....jadi saya memang
tak dapat buat apa2..memang sebenarnya saya sangat berminat untuk
menjalani latihan praktikal di syarikat en..tapi, bila permohonan saya
ditolak, maka saya terpaksa menerima syarikat lain..apapun, saya minta
maaf banyak2..terima kasih yea en.

itulah kisahnya..
jadi tanpa membuang masa, angin terus menghubungi pihak yang berkenaan di universiti..
apa yang mereka kata..mereka telah menghantar surat kepada syarikat yang berkenaan dengan menyatakan pada surat tersebut, sekiranya maklumbalas tidak diberikan sehingga ke satu tarikh yang ditetapkan. ini bermaksud permohonan tersebut tidak diterima..ok..
angin begitu jelas dengan apa yang cuba disampaikan..

cuma angin sangat kesal dengan perkataan yang digunakan oleh pegawai di pihak universiti..
meraka mengatakan TM 'REJECT' PERMOHONAN ANDA
dengan perkataan tersebut benar2 menjejaskan emosi angin kerana pada angin, kenapa ditolak..tidak layak sangatkan angin untuk berada di syarikat tersebut??
perkataan tersebut tidak seharusnya keluar dari mulut pegawai tersebut..
sepatutnya pegawai universiti yang berurusan dengan pelajar (yang mana pelajar adalah pelanggan yang membayar gaji mereka) seharusnya lebih telus dan 'polite' dalam pemilihan ayat..
jika dia maklumkan pada angin bahawa surat maklumbals tidak diterima..angin boleh terima dengan ayat tersebut..tapi apabila perkataan 'reject' digunakan..angin terasa agak hina..

itu sahaja apa yang angin cuba sampaikan..mungkin angin terlalu emosi..tapi itulah hakikatnya dan harapnya perkara sebegini tidak akan berlaku lagi untuk kepentingan bersama..
*kesimpulannya, angin meang tak pernah kena reject oleh TM..cuma pihak universiti yang mengganggap bahawa TM reject angin...hmm...ape2 jela

Saturday, May 23, 2009

New LaYouT (*,*) Jom Lepak ..

Menyambut mesra kehadiran semua rakan2 angin..

angin kini kembali dengan 'mood' lama yang lebih suram dengan imej gelap yang cuba angin tonjolkan.."Gelap tak selamanya Gelita" a word from Mohd Iruwan Ibrahim..tq..

angin di kesempatan ini mengambil peluang untuk merakamkan jutaan terima kasih kepada Raja Norliana Raja Omar kerana telah mengubah imej layout angin kepada apa yang angin inginkan..thank u liana..
sangat cantik..pada angin..ianya sungguh kemas..dan rapi..
angin saja menonjolkan penggunaan warna hitam sebagai latar bukan melambangkan kesuraman..cuma ingin membangkitkan satu luaha..apapun angin sangat menggemari layout terbaru ini..walaupun anda mungkin pernah melihatnya di laman http://kisahseri.blogspot.com
namun, kini ia telah menjadi milik angin..

kepada seantero yang mengenali angin..segala cadangan dan komen dari anda amat angin hargai..terhadap usaha yang telah dijalankan oleh liana ini...untuk memperelokkan lagi laman angin ini...terima kasih yang tidak tehingga....

Thursday, May 21, 2009

arrgghhh....NGERI !!!! (Final Football)


salam mesra..
semalam angin telah menyaksikan sendiri betapa ngerinya hidup angin dalam sejarah bergelar seorang pengacara majlis di Universiti Utara Malaysia...
kengerian yang angin alami jelas menjejaskan angin semalam...
ikuti apa yang berlaku ini...

20 Mei 2009 (Rabu) - 8.30mlm

angin telah ditugaskan oleh pegawai dari Pusat Sukan, UUM..untuk mengendalikan acara yang memang tidak pernah terlintas difikiran angin untuk mengendalikan acara tersebut..
Perlawanan Akhir Kejohanan Bola Sepak MASUM 2009
memang satu acara yang tak terfikir oleh angin untuk angin jadi Emcee pada acara tersebut..sangat mengerikan...
ok..mungkin tugas sebagai emcee adalah satu perkara yang biasa..namun, apabila ianya melibatkan kejohanan bola sepak..arrghh..memang bukan dalam bidang angin..
-pertamanya adalah kerana angin bukan seorang atlit dan bukan seorang yang meminati sukan..maka agak sukar untuk angin mendapatkan 'feel' ketika mengacarakan majlis tersebut..
-kedua adalah kerana bola sepak merupakan sukan yang memang angin tak minat dan tak terlintas oleh angin untuk menonton perlawanan bola sepak..apatah lagi bergelar juruacara majlis untuk perlawanan bola sepak...

apakan daya, semalam angin telah membuktikan bahwa angin telah menjadi emcee untuk majlis sukan yang memang angin tidak gemari..
ok..angin semalam benar2 terasa sangat kekok untuk menyebut perkara2 yang memang seumur hidup angin tak pernah sebut...antaranya FIFA FAIR PLAY..dan MATCH INSPECTOR
nampaknya angin memang bukan seorang atlit dan bukan seorang yang menggemari sukan..
hanya tuhan sahaja yang tahu macam mana perasaan angin semalam..huh..pengalaman ngeri yang tak mungkin akan angin ulangi..
mungkin inilah pertama kali dan yang terakhir kali angin mengacarakan perlawanan bola sepak..

bayangkan, setelah angin memperkenalkan barisan pemain kepada penonton..angin terpaksa menyaksikan perlawanan yang pada angin sangat membosankan..untuk 90minit..satu jangka masa yang sangat lama...
dahla kena terngok perlawanan bola yang memang angin tak suka...tambah plak..pengadil dengan tidak semena-mena telah mengganggu tugas angin sebagai pengacara majlis...
bayangkan..pengadil minta angin buat sedikti ulasan apabila jaringan berjaya dibuat..
"perlu angin jelaskan kepada pengadil..
harap maklum..angin bukannya ditugaskan sebagai pengulas sukan..hanya sebagai pengacara majlis...betapa runsingnya angin memikirkan.."

tak pernah angin tahu macam mana yang dikatakan offside..sepakan sudut dan sebagainya..
nak mampus kalau buat ulasan sendiri..dah macam nak bunuh diri je rasanya semalam..
satu perasaan pelik berlaku semalam..
yelah..penonton sangat ternanti2 akan jaringan gol..dan akan bersorak gembira..
pada angin pula..janganlah berlaku sebarang jaringan kerana angin akan gugup untuk membuat ulasan jaringan..arrgghh..tidak...

sementara nak habiskan separuh masa pertama pun angin dah terasa jemu yang teramat..inikan pula untuk menghabiskan sepenuhnya perlawanan semalam..ngeri..ngeri..
tetiba angin terfikirkan langkah bijak supaya angin tidak dilihat oleh pengadil untuk membuat ulasan jaringan..angin telah mendapatkan telefon bimbit angin dan terus mendail dan bersembang dengan Lyana di bawah stage..sangat memalukan..sebenarnya tindakan tersebut, selain untuk meluahkan kecelaruan rasa..ia juga sebagai langkah menyembunyikan diri..hahaha

walaubagaimanapun, angin berjaya menghabiskan juga perlawana bola sepak semalam yang menyaksikan pertembungan antara Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) dan Universiti Malaysia Terengganu (UMT)..dan kemenangan berpihak kepada UTHM dengan 4-0
apapun memang ini adalah pengalaman emcee angin yang pertama yang sangat ngeri..dan mungkin yang terakhir harapnya..walauapapun..angin telah dibayar sebanyak RM150.00 untuk emcee semalam..satu permulaan yang bagusla..kerana sebelum nie..tak pernah dubayar..huahuahua..

k la..tu je..trauma semalam masih terngiang-ngiang..k daa

Wednesday, May 20, 2009

who's comin'??

salam mesra..
today..setelah menjadi bengong sekejap n menjadi ala2 kurang betul..angin kembali membetulkan diri..setelah pulang dari makan tengahari tadi..

sekembalinya angin dari makan tengahari..angin dengan tidak semena-mena telah meng'copy' kembali DVD emcee angin sepanjang angin berada di UUM..
agak banyak la juga..tapi..angin amik event yang benar2 berkualiti pada angin..n benar2 memberi makna yang mendalam buat karier angin pada masa depan..
maka, sepanjang angin menghadap laptop sambil menunggu proses 'copy' 2 selesai..tetiba Cik Manja mengkhabarkan kepada angin bahawa Pemenang Gadis Melayu Musim Pertama..si Aida 2 datang berkunjung ke Pusat Budaya..
maka, angin dengan selamba..ala2 kurang terperanjat terus sempurnakan kerja angin..'copy' dvd yang angin rasa benar2 penting buat angin...

tetapi..dengan rasa bosannya angin...angin terus ke galeri pusat budaya dan melihatkan si Aida ini..masih lagi di situ beramah mesra bersama dengan staf di Pusat Budaya..yang memeranjatkan angin adalah bukan kerana kehadiran Aida..sebab angin tahu...dia adalah rakan satu kursus angin di UUM..cuma dia lebih senior dari angin..atas satu semester..jurusan Komunikasi juga..
yang menghairankan angin adalah kemunculan Saiful..siapakah Saifu..angin ingin minta ampun..
pertama kali angin terserempak dengan SAiful..angin benar2 tidak menyedari dia adalah selebriti TV..cuma, pabila angin terpandangkan dia buat kali kedua...maka, baru angin sedari yang dia adalah personaliti TV..maafla yea..

sebenarnya tiada kesimpulan apa2 yang ingin angin ceritakan..cuma angin nak menyatakan bahawa angi memang takkan menyedari kehadiran sesiapa sahaja di saat angin benar2 tengah serabut serabai..maaflah kepada mereka yang terasa hati bila angin tidak mengendahkan kehadiran anda semua...cuma terkadang angin pun rasa konfius dengan diri sendiri...huahuahua

k...daa..(kembali men'copy' dvd)

apa erk??? ( &%%@*898&&*>?:")

Salam mesra..

angin kembali semula setelah selesai menyerabutkan diri sendiri..susah untuk menenangkan diri untuk seketika bila angin berada di rumah..segalanya kelam kelibut..macam2 benda perlu difikirkan...n sekarang masih lagi terasa kekabutan yang melanda diri ini..walaupun seharian hari ini..angin tidak berada di rumah..kini, saatnya angin menghabiskan hari2 angin di UUM..merungkaikan segala kekusutan..

menjelma di pagi ini..angin yang masih lesu dan terdiam beku dengan keadaan ofis Pusat Budaya & Seni, UUM ini...menjadikan angin benar2 layu dan sangat tidak bersemangat utuk menjalani hari2 yang indah ini..(sepatutnya indah.namun..hmmm)
baiklah..angin kini dilanda perasaan yang sangat tunggang langgang dan lintang pukang...angin dah merasai ketidakwarasan akal fikiran dan mula bertindak di luar jangkaan..baik, jangan fikirkan perkara yang bukan2..
cuma angin terasa mengantuk dan letih yang teramat sangat..bukannya letih kerana bercangkul..dan bukan mengantuk kerana terlebih makan..cuma, mengantuk sebab terlebih tidur, agaknya..maka badan menjadi sangat lesu...

arrgghhh....angin telah kembali ke zaman yang sangat kucar kacir...baik, anda boleh lihatnya sendiri..dari apa yang angin tuliskan di sini..jelas membuktikan bahawa angin memang berada di persimpagan yang tidak berhaluan....tidak!!!..sedarlah wahai angin dan cerdaskan kembali diri anda...bangun!!!..memang kabut dan sangat serabut..

baiklah..angin akan cuba untuk mencerdaskan kembali minda ini..cuma angin masih keliru..apakah perkara wajar yang perlu angin lakukan di UUM di kala cuti semseter ini supaya angin boleh kembali normal..tanpa merasa sedikit pun tentang bosan...
angin akan cuba fikirkannya sendiri..apa yang patut angin lakukan...c ya

Saturday, May 16, 2009

Prasasti Mutiara Sakti

Salam mesra..n selamat hari guru..

buat semua rakan2 angin...segera ucapkan selamat hari guru buat semua guru2 anda..

angin ingin mengambil kesempatan ini ingin merakamkan ucapan selamat dan semoga berbahagia selalu...serta angin juga ingin merakamkan ucapan ribuan terima kasih kepada sekalian guru di dunia dan khasnya kepada cikgu2 yang telah mendidik dan memberikan tunjuk ajar kepada angin..

Alhamdulillah..angin berjaya hingga ke tahap ini...
TERIMA KASIH CIKGU..

terima kasih cikgu..dan kepada cikgu2 angin dari sekolah :
-Sekolah Kebangsaan Tun Abd. Aziz Majid, Hulu Langat, Selangor



-Sekolah Rendah Agama Pekan Hulu Langat, Hulu Langat, Selangor

(tiada imej)


-Sekolah Menengah Agama Nahdhatul Hasanah, Kodiang, Kedah


-Sekolah Agama Menengah Batu 10 (SAMTEN), Hulu Langat, Selangor


-Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Rahimah (SAMTTAR), Banting, Selangor




Wednesday, May 13, 2009

Halal !!!$^&#(#)__)@(&(**

Salam mesra...

Buat semua rakan2...angin da mula bergiat kembali untuk berdampingan dengan blog nie..walaupun adakalanya, terasa malas untuk mengarang..
sebenarnya hari nie rasa tergerak untuk berkongsi rasa bersama dengan rakan2 semua tentang perkara yang benar2 menyentuh benak angin untuk dikongsikan bersama dan juga untuk dapatkan pandangan serta pendapat dari rakan2 semua...

HALAL
satu perkara yang telah lama dibincangkan oleh peringkat masyarakat kampung, orang perseorangan, ahli politik, ahli perniagaan, pengusaha kedai makan, makcik2, pakcik2 dan hampir seluruh dunia membicarakan tentang perkara yang sama....HALAL
bukan itu sahaja, bahkan perkara yang membabitkan tentang halal nie..dah pun dibincangkan dalam konvensyen yang melibatkan seantero dunia..MIHAS contohnya..maka isu Halal kini bukanlah isu setempat malah telah menjadi isu global..bagus!!

namun, apa yang masih bermain dalam kepala otak angin pada ketika ini..adalah, sekalipun giat pelbagai pihak memainkan peranan mereka dalam memartabatkan produk halal dan industri halal nie...masih ada lagi beberapa pihak yang mengganggapnya sebagai perkara yang sangat remeh dan memandang enteng terhadap isu yang benar2 menyentuh sensitiviti masyarakat Muslim di seluruh dunia...

bukan nak menuding jari kepada pelbagai pihak..terkadang angin juga terlepas pandang terhadap perkara Halal nie...apa yang mengungkit perbincangan di dalam minda angin adalah pabila mak sedara angin bertandang ke rumah pagi tadi dan mengkhabarkan kepada kami sekeluarga mengenai satu produk makanan yang telah dijalankan kajian dan disahkan oleh individu yang benar2 mempunyai pengetahuan dalam bidang terbabit..bahawa produk tersebut telah dihasilkan beserta dengan najis bayi..apa yang menjadi persoalan dan tanda tanya di fikiran angin adalah..kenapa perkara sebegini tidak disampaikan kepada masyarakat mengikut saluaran yang tepat..maklumat yang mak sedara angin perolehi pula bersumberkan sebuah stesyen radio..kenapa hanya menerusi radio dan tidak disampaikan menerusi televisyen dan surat khabar???...jika benar perkara yang dijalankan kajian ini..maka, khabarkannya kepada masyarakat secara telus dan amanah bahawa produk tersebut tidak boleh dimakan dan dikhuatiri kesuciannya..banyak perkara yang benar2 menguji pemikiran kita..

angin tahu, mesti ramai diantara kita yang tidak mengetahui tentang perkara sebegini kan???angin pun terkadang terfikir..adakah benar apa yang disampaikan kerana angin lebih suka jika sesuatu perkara itu disampaikan secara telus menerusi saluran yang betul oleh individu yang bertanggungjawab terhadap isu Halal nie..maka, pada ketika itu, angin tidak ragu2 untuk menerima maklumat tersebut..

angin suarakan perkara ini bukan kerana ingin membangkitkan rasa rimas semua orang...cuma angin terkena tempias perkara ini..satu hari angin bertandang ke sebuah pasaraya terkemuka di Alor Setar..dan angin ingin membeli donut yang terkenal dengan kesedapan dan keenakannya itu..setiba di pintu kedai..angin telah ditegur oleh mak angin yang menyatakan bahawa produk donut tersebut tidak boleh dimakan kerana ramuannya telah dicampurkan dengan bulu ayam untuk melembutkaan donut tersebut..pada ketika itu, fikiran angin ligat bergerak dan berputar memikirkan dari mana sumber yang menyatakan tentang perkara ini..dan jika benar apa yang dikata kenapa tidak dihebohkan..atau memang angin je yang tak tahu..entahla..

jadi perkara ini benar2 menguji kesabaran dan angin berharap sangat agar pihak yang bertanggungjawab tampil untuk mengurangkan kekusutan dan kekalutan ini...berkhidmat lah kepada masyarakat dengan telus dan amanah..angin benar2 berharap agar isu ini..dapat diperhalusi..ameen..

Tuesday, May 12, 2009

MooDy..(-.-)

Salam mesra...(word dia tetap salam mesra walaupun moody kan??pelik la)

malam nie..perasaan bercampur baur..entahla..susah nak dibayangkan n diungkapkan betapa bercampurnya perasaan di kala ini..banyak sangat peristiwa yang berlaku dalam beberapa hari nie..

mulanya...
kadangkala angin cuba untuk bertindak biasa terhadap perkara2 yang luar biasa..namun, hakikatnya susah untuk angin membiasakan yang luar biasa..
dan..adakalanya juga..
sukar untuk angin menidakkan perkara yang benar2 berlaku..setidak2nya..angin ingin menafikan sejenak apa sahaja yang telah berlaku..namun, hakikatnya ia telah berlaku dan penafian memang takkan berguna langsung hendaknya..

ok..simple je..
bila ada perkara yang telah biasa kita lakukan..dan tetiba ada pula perkara yang timbul yang menjauhkan kita daripada berbuat perkara yang telah biasa kita lakukan itu..maka, hakikatnya kita kena terima bahawa kebiasaannya telah menjadi luar biasa buat kita..

dan....
bila sesuatu perkara yang sedaya upaya kita elak dan jauhkan daripada berlaku..ketahuilah kadangkala memang kejayaan milik kita dan kita berjaya menjauhkan diri daripada seuatu perkara itu berlaku..namun, bila perkara yang tidak diingini itu berlaku..ketahuilah bahawa ia memang benar2 berlaku dan jangan sekali2 menafikan perkara yang berlaku itu..
maka...
angin harap..angin akan kembali seperti sediakala..

kengkawan yang sangat lama..

salam mesra..
di pagi yang sangat dingin nie...angin begitu teruja untuk mencoretkan tentang beberapa perkara dan cerita yang membuatkan angin tersenyum dan tersengih seketika bila teringatkannya..
segalanya berkisarkan rakan2 seperjuangan di zaman sekolah yang sangat lama angin telah tinggalkan..

semuanya melibatkan rakan sekolah angin ketika angin masih lagi meniti zaman sekolah rendah.
ok..kepada mana2 rakan sekolah yang menuntut di ...
Sekolah Kebangsaan Tun Abd. Aziz Majid (SKTAAM), Hulu Langat, Selangor
ketahuilah bahawa angin benar2 merindui anda semua..bukan angin la..nanti tak kenal plak..Faiz amat merindui anda semua..kepada rakan2 di darjah 6 Nilam..kepada Afiq, Zaki, Wildan, Hafifi, ALiff, Aizan...angin rindu sangat2 nak main2 ngan korang..main kejar2..macam pelik je..huu..n Zaim..angin sangat rindu nak dengar zaim nyanyi lagu Patah Hati..sedap sangat..dan kepada rakan2 pengawas sekolah..rindu juugak nak pakai uniform biru..hehe..sorry sebab kat majlis jamuan perpisahan pengawas Faiz tak dapat hadir sebab demam...yang Faiz tahu..makan KFC kan...hehe

dan juga kepada rakan2 seperjuangan di sekolah...
Sekolah Rendah Agama Pekan Hulu Langat, Hulu Langat, Selangor
kepada rakan2 di sekolah agama plak..angin pun rindu sangat2 ngan korang..main sorok2..haha..kelakar ssangat bunyinya..
kepada Kamil, Hafifi, Naim, Megat, Ashraf, Hafiez n ramailah lagi memember gue..di 6 Abu Bakar..memang sangat happening..rakan seperjuangan satu grup yang main batu serembat..n dapat kalahkan team pompuan..memang sempoi la kita..then rakan2 main galah panjang..fuh..time tu..memang best la..grup kita memang da best..sume takut nak lawan..gempakkan..haha..
apapun..faiz rindu sangat2 ngan korang sume...apalah yang kalian lakukan pada ketika ini..yang pasti..faiz tahu seorang dari rakan faiz telah pun mendirikan rumahtangga..tahniah faiz ucapkan..
dan kepada rakan2 faiz.yang mana dapat menyinggah di laman ini..say hai 2 me...mana la tahu.kita bleh lepak2 together k..
neway gud lux 2 all of my fren..n sume k..daa

Monday, May 11, 2009

Ma..kau ratu hatiku..



Salam mesra...

angin ingin sampaikan salam Hari Ibu kepada ibunda angin yang tercinta..

Hajjah Robaya Bte Ismail

semoga hendaknya berpanjangan usia dan berbahagia sentiasa..
angin doakan ibunda angin..semoga diberikan kesihatan dan kekuatan untuk terus meniti arus kehidupan..
buat ma..faiz tahu n sedar betapa selama ini..faiz telah banyak menyusahkan dan telah banyak melukakan..faiz minta ampun andai selama ini mengasari dan melukai..
selamat hari ibu faiz ucapkan..faiz sayang sangat kat ma..
terima kasih berbanyak2 kerana telah membesarkan faiz dengan penuh didikan..

buat rakan2 semua..selagi mereka masih ada bersama kita di dunia...hargailah mereka..
sayangilah mereka seadanya spertimana mereka telah bersusah payah menyayangi diri kita..

buat semua kaum ibu di seluruh dunia..
SElamat HarI IbU...

Saturday, May 9, 2009

HaPpY BiRThAy...22nd

salam mesra...
menemuai segenap rakan2 yang masih lagi bersama angin..kini angin masih lagi menitip setiap bicara dunia dan angin singkapkan rahsia alam yang kian lama mendidik jiwa..

3 Mei 2009 (Ahad)


Selamat Menyambut Ulangtahun Kelahiran yang ke-22 Faiz.....semoga panjang umur n dimurahkan rezeki..
angin ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan ucapan ribuan terima kasih kepada kaum keluarga dan rakan2 angin atas ucapan selamat..

angin juga ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada rakan2 dan kaum keluarga yang telah menyampaikan hadiah ulangtahun kelahiran kepada angin..terima kasih angin ucapkan..tak mampu untuk angin membalasnya..

di hari ulangtahun kelahiran angin ini..apa yang angin harapkan semoga segala impian angin akan tercapai....dan harapan yang angin pendam selama ini..harapnya mampu untuk angin genggam...di usia 22 tahun ini..

selamanya, dunia telah banyak mengajar angin...dan alam yang terbentang luas ini..merupakan pengajaran terbaik buat diri angin..kehidupan telah mencurahkan segala ilmu terbaik buat angin...

untuk sekian kalinya...setiap kali menyambut ulangtahun kelahiran..angin akan hayati setiap inci kata hasrat angin..

" Berubah apa yang mampu..
Pendirian tetap di hati..
Gembirakan orang selalu..
Anugerah Alam dihargai.."

semoga segalanya tercapai...ameen..
kali ini..angin telah menyambut ulangtahun kelahiran angin di tempat kelahiran angin..di Kelantan..sesuatu yang kebetulan tanpa angin sedari..
di sini, angin ingin kongsikan kegembiraan angin bersama..angin benar2 gembira..dan begitu teruja...

hadiah di hari ulangtahun kelahiran..

ini adalah yang paling istimewa juga dari insan yang sangat istimewa..hadiah dari bonda tercinta..Robaya Bte Ismail..terima kasih ma..

kad ucapan dari Mr. Saiful..member seperjuangan Dj dulu..thank for the lovely card..n have a goood tyme together....


hmmm..nie juga hadiah istimewa..from Lyana..specialnya hadiah nie..sebab ia telah dipos..khasa untuk my birthday..thank Lyana for a very great present..i really2 appreciate it..thank..


a gift from Nathasya Mohd Kamal..gambar nie diambil di Bowling kat Jitra Mall..sebabnya letak gambar nie sebagai hadiah from Tasha..cos dia belanja angin main bowling..hehe..thank Tasha..a great tyme together..n gud lux...

nie pula, hadiah from Mohd Iruwan Ibrahim...hadiah terawal yang angin terima..sebab dia bagi sebelum Birthday angin..hehe..thank wan cos bagi majalah yang memang angin suka..thank so much..fren-4-eva k..

apapun, ini mungkin Birthday terindah sepanjang angin bergelar mahasiswa di UUM, sebabnya angin telah beradav di Lembah Sintok itu untuk tiga tahun,,dan kini tibalah pengakhirannya..

sambutan ulangtahun kelahiran dengan kawan2 di UUM telahpun berakhir di sini..buat rakan2 di UUM..semoga kita berjumpa lagi hendaknya...

di usia yang semakin meningkat ini...angin harap..kematangan usia akan seiring dengan kematangan pemikiran angin...dan harapnya kedewasaan angin kini..akan benar2 membawa angin menelusuri jauh ke isi dunia..biar angin mengerti betapa alam yang tebantang yang telah dihadiahkan oleh Allah ini..banyak yang perlu angin selidiki..dan terokai..


Salam Ulangtahun Kelahiran buat semua...thank.

Monday, May 4, 2009

Selamat Hari Pekerja..n OwN..happy Birthday!!

salam mesra..
buat semua rakan2..angin kini mula terasa bahangnya kerinduan terhadap kengkawan yang telah angin tinggalkan..buat semua rakan-rakanku..ketahuilah bahawa aku benar2 menrinduimu..di saat kita bertekak..bertikam lidah..bergelak ketawa..n bermasam muka..
semuanya telah membangkitkan kenangan yang sangat indah dalam ingatan angin...

1 Mei 2009 (Jumaat)
buat semua pekerja yang telah menyumbangkan tenaga dalam memacu perkembangan dan pembangunan negara...tahniah angin ucapkan dan selamat hari pekerja dari angin..I'Allah angin juga bakal bergelar seorang pekerja tidak lama lagi...buat semua yang telah bekerja sehabis baiik..ketahuilah bahawa anda telah melakukan kewajipan anda dan anda telah menunaikan amanah dengan sebaiknya..manakala bagi yang masih merasakan ada yang kurang baik dalam setiap kerja yang mereka lakukan..ketahuilah masih belum terlambat anda memperbetulkan segala kacanggungan dan beralihlah kepada sesuatu yang lebih benar..

HaPpY BirTHdAy...OwN..
Dan buat rakan seperjuangan angin yang masih berada di UUM kerana masih lagi berbaki lagi 1paper xam..selamat mengulangkaji pelajaran..dan Selamat Ulangtahun Kelahiran yang ke-....
itu hanya dia yang ketahui bahawa umurnya telah meniti kedewasaan..semoga panjang umur n murah rezeki..n semoga pa yang bakal kita lalui di kemudian hari..akan kita tempuhi dengan tabah...

hari nie juga..angin telah pulang ke kampung halaman bersama dengan bonda serta ayahanda tercinta..angin telah pulang ke Kelantan..mengisi kekosongan di hari Pekerja..dan mengambil peluang bercuti bersama keluarga..
angin telah bertolah dari kediaman angin pada jam 8.00 pagi..dan telah tiba dengan selamat di kelantan..pada jam 5.30 petang..perjalanan yang sangat memenatkan..namun, cukup menarik....
di pertengahan jalan..angin telah bertemu dengan rakan sekuliah dengan angin..beliau dari Kelantan ingin pulang ke kampus..UUM...
itu shaja yang angin ingin kongsikan bersama dengan anda semua sepanjang hari angin di Hari Pekerja...

penghabisan...

salam mesra..
angin kembali semula setelah menyepi seketika kerana memberi laluan kepada cuti Hari Pekerja...membenarkan tangan dan jari2 jemari berehat tanpa bekerja...n membiarkan minda juga terdiam dari bekerja seketika..
setelah tidak membuka blog ini untuk memberi laluan kepada percutian ke sebelah pantai timur semenanjung..angin kembali semula...dengan beberapa entri yang sudah tertangguh..

30 April 2009
angin kini berada di penghabisan dan pengakhiran peperiksaan akhir untuk semester ini..dan harapnya untuk sepanjang pengajian di UUM nie..angin begitu teruja untuk menamatkan pengajian...entahla..mungkin ramai antara rakan2 angin yang telah dulu meninggalkan UUM berkongsi rasa yang sama dengan angin agaknya...
cuma..beberapa rasa yang telah angin rasa berada di penghujungnya..

-teruja : angin benar2 teruja untuk menamatkan pengajian yang telah 3 tahun angin tempuhi dengan pelbagai ujian dan rintangan yang akhirnya berjaya angin tempuh untuk sampai ke tahap yang mana angin berada sekarang nie..syukur angin panjatkan kepada Ilahi, kerana memberi ruang untuk angin menimba ilmu dunia di UUM dengan segala kenangan yang telah angin corakkan..teruja angin bakal meninggalkan segala rutin yang telah lama angin ikuti sepanjang 3 tahun menimba ilmu di UUM..memang ada yang mengatakan bahawa angin satu hari nanti bakal merindui segalanya...angin benar2 tidak menafikan hakikat perasaan itu...ia benar2 wujud..

-sedih : sedih angin mengingatkan betapa angin kini begitu hampir dengan gerbang perpisahan..gerbang perpisahan setelah sesi perkenalan angin cipta..dan pengisian sepanjang perkenalan benar2 banyak mengajar angin tentang dunia dan ertinya..gerbang perpisahan yang semakin hampir dan pasti ini..bakal membuatkan angin terasa sebak akan tidak lagi semesra dulu bersama rakan2 angin yang telah angin curahkan segalanya bersama mereka..setiap detik suka..mereka ada..dan walau berada dalam duka..mereka juga sentiasa ada..angin sekali lagi benar2 bersyukur ke hadrat Ilahi kerana mengurniakan angin dengan pohonan rakan yang benar2 membantu..walaupun tetap ada rimbunan kawan yang membantut..angin begitu bersyukur kerana pertemuan yang telah menemukan angin dengan seorang sahabat..terima kasih kerana benar memahami angin sepanjang tempoh perkenalan ini..engkaulah teristimewa dalam erti kata sahabat yang angin temui..itulah hadiah sebenar...

-takut : dalam sedih dan teruja..perasaan memang takkan pernah menipu angin...angin sebenarnya juga turut merasakan takut dan gusar apabila memikirkan bahawa angin perlu meninggalkan UUM yang tercinta dengan kenangan indah..dan angin bakal menuju ke alam dan destinasi yang selama ini benar2 menginjak hati angin...kini, angin benar2 merasakan getarnya begitu hampir dengan angin kerana angin merasakan takut untuk berhadapan dengan realiti sebanar dunia pekerjaan..angin terkadang rasa..persediaan yang selama ini angin timba di kampus..cukup untuk membawa angin ke alam kerja..namun, sebenarnya..takkan ada yang pernah sempurna dalam diri manusia..hakikat itu perlu angin sedari bahawa angin juga tidak sempurna..dan ada cacat dan celanya..maka, angin perlu lebih bersedia dalam berhadapan dengan situasi sebenar dunia pekerjaan nanti..

-gembira : hal gembira ini memang tidak sepatutnya wujud tatkala angin berada di saat pengakhiran ini...angin benar2 gembira kerana dapat mengikuti sesi BBQ anjuran rakan2 yang bakal menamatkan pengajian bersama...batch 2006 DPP Eon..kami benar2 merasakan betapa gembiranya berada di semester akhir pengajian...kegembiraan angin pada malam nie..begitu berganda..kerana disamping BBQ yang mereka anjurkan..turut dianjurkan adalah Birthday Party untuk angin dan seorang lagi rakan angin..angin benar2 gembira..dan angin ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada Wan..yang menjadi MindSetter kepada event malam tersebut..benar2 berjaya..terima kasih kepada semua rakan2 yang telah banyak membantu angin dalam mengahrungi kehidupan sepanjang angin berada di UUM...

Tuesday, April 28, 2009

asthma lagi..

salam mesra buat semua rakan2...
hari nie...angin sekali lagi telah diserang dengan penyakit asthma @ semput @ penat @ lelah..
macam2 orang sebut tentang asthma nie..katanya penyakit nie memang susah nak sembuh..apapun semua 2 kuasa tuhan..kita nie hanya kena ikhtiar sedaya kita..
segalanya bermula ketika angin lahir dalam 2 bulan selepas angin lahir..angin punya jantung telah terkena jangkitan kuman..mungkin disebabkan itulah angin telah terkena penyakit ini..bagaimanapun..menurut salasilah keturunan juga..keturunan sebelah ayah dan mak memang ada penyakit asthma ini..dan ada juga yang kata penyakit nie memang disebabkan oleh keturunan..hmm..apa2pun..ada hikmah disebalik segalanya kan??
angin redha dengan segalanya...makanya, angin telah berikhtiar dengan mendapatkan ubat2an buat bekalan angin di saat2 memerlukan..bila terkena penyakit nie..angin benar2 memerlukan bantuan ubat2an..dan tak kurang juga bantuan nabulizer yang sangat angin perlukan...

menurut pendapat pakar..asthma merupakan penyakit yang melibatkan sistem pernafasan yang kronik..perkataan kronik benar2 menakutkan angin...hehe
angin pernah dimarahi doktor kerana lewat mendapatkan bantuan pernafasan bila terkena serangan asthma dan menurut doktor tersebut..perkara kelewatan itu sepatutnya dielakkan kerana boleh membawa kepada maut..maka, kini angin benar2 berhati2 dengan serangan asthma..jika terasa sikit je sesak nafas..maka angin dengan segera terus mendapatkan ubat2an angin....susah juga kalau hidup nak kena bergantung dengan ubat nie...hmm...
alhamdulillah...angin kini boleh terus melakukan tugas2 harian angin dengan selesa tanpa rasa sesak nafas..apapun angin kena berjaga2 dan sentiasa berhati2 dengan aspek pemakanan angin...jika tersalah makan, maka risiko untuk angin terkena serangan asthma adalah tinggi...walaupun angin telah sembuh dari asthma..namun, kesan dari ubat2an yang angin makan sebentar tadi masih lagi terasa...kebas2 tangan, perut terasa kosong n pahit lidah..
apapun kesan 2 adalah lebih baik berbanding asthma yang takl tahulah macam mana angin nak gambarkan betapa peritnya sakit 2..
angin akan belajar untuk tidak mendedahkan diri kepada faktor2 yang mendorong angin terkena serangan asthma itu...

menggagau..

salam mesra...
angin untuk malam nie sebenarnya tak berapa nak sengaja untuk meng'upload'kan entri kat blog...maka angin dengan tetiba membuat keputusan dengan penuh drastik..terus ke pekan Jitra untuk ke cyber cafe..tujuan utama..bukanlah untuk meng'update'kan diri..cuma hanya untuk mendapatkan nota kuliah..untuk exam lusa..maklumlah, remaja zaman sekarang nie..suka sangat bekerja di saat minit yang terakhir...(macam main bola la plak)..
maka,angin telah keluar ke Jitra untuk dapatkan nota kuliah dalam email kawan angin...btw tahniah kepada angin kerana berjaya juga mendapatkan nota tersebut..dan jutaanm terima kasih kepada Nathasya Mohd Kamal atas kesudian beliau membenarkan angin membuka email beliau..thank babe...
apa2 pun..sebentar lagi angin bakal pulang dan memulakan proses study..haha..semoga angin berjaya k..

Saturday, April 25, 2009

Kereta Baru..

salam mesra...

angin kembali setelah berpenat pulang dari membeli belah kelmarin...lenguh2 badan n sakit kepala dibuatnya..


sejak kebelakangan nie..angin begitu teruja memandu kereta baru yang mak angin beli...itu semua berkat ketabahan dan kegigihan seorang ibu..mencari rezeki lebih buat keluarga...mak angin telah membeli kereta tersebut berkat kesungguhan beliau meniaga burger di MRSM Kubang Pasu..angin begitu kagum dengan ketabahan dan kesungguhan yang ditunjukkan oleh mak angin...tahniah mak...


akhirnya, mak mampu buktikan pada semua yang mak juga boleh berjaya seperti orang lain...
maka...kini,mak angin telah memiliki kereta Proton Saga Baru berwarna Granit Grey...hehe..
angin pun teruja n seronok bawa kereta baru..bukan sebab apa..cumanya,kereta tersebut adalah auto..senang ckit angin nak bawa kali nie...

Thursday, April 23, 2009

Kedah Communication & Events

Salam mesra...
angin kembali lagi setelah sekian lama tidak kembara di tanah ini...hehe..
angin hanya ingin kongsikan bersama dengan semua tentang kisah suka dan duka angin yang bakal menjalankan latihan praktikal tidak lama lagi..
mungkin dulu, angin begitu teruja untuk menyatakan kepada semua bahawa angin bakal menjalankan praktikal di TM, Alor Star..nampaknya rezeki angin tidak berada di sana..permohonan angin untuk menjalankan sesi praktikal di sana telah ditolak...begitu kecewa angin rasakan bila mendapat tahu tentang berita tersebut...namun, apakan daya..memang tiada rezeki....namun, kekecewaan itu, telah diisi dengan berita bahawa angin telah diterima untuk menjalani latiha praktikal di Kedah Communication & Events..di Bangunan Bina Darulaman Alor Setar, Kedah..
pertama kali mendapat tahu tentang perkhabaran itu, angin tidaklah begitu gteruja kerana syarikat tersebut tidak pernah angin ketahui kewujudannya..setelah angin melawati laman web mereka...baru angin ketahui bahawa mereka sebenarnya merupakan Anak Syarikat Kerajaan Negeri Kedah..dan antara kerja2 yang dilakukan oleh syarikat tersebut ada;ah tidak lain menganjurkan majlis dan acara2 peringkat Negeri Kedah serta menjalankan tugas 'Public Relation' dan 'Media Relation' untuk kerajaan Negeri Kedah...
apapun, semoga angin mampu untuk menjalankan tugas dengan baik di sana..

Wednesday, April 22, 2009

kau aku..

salam mesra...

buat semua rakan2 yang berasa susah untuk melihat kelibat angin di UUM..ketahuilah bahawa angin kini telahpun berfoya-foya di rumah..menikmati indahnya hari2..banyak benda yang angin perlu lakukan di rumah walaupun hakikatnya angin benar2 rindukan suasana kampus yang tak sampai sebulan bakal angin tinggalkan...
angin kini tinggal lagi 2 paper yang bakal angin duduki di semester akhir ini..doakan kejayaan angin dan rakan2 k..apa2pun..angin cuba untuk lakukan yang terbaik..kerana masa depan angin hanya angin yang mampu untuk corakkan..
kepada rakan-rakan..mari sesama kita harungi dunia ini dengan penuh cekal..dan bekal..

tiada apa yang angin ingin coretkan...hanya sekadar luahan rasa betapa angin benar2 sayangkan rakan2 seperjuangan dan bakal merindukan mereka semua serta segala kenangan yang telah kita lakarkan selama tiga tahun bersama..susah payah,..dan segala senang lenang yang telah mematangkan kita...angin susuli segalanya dengan pohonan ampun andai selama perkenalan yang telah membawa kita ini..angin telah banyak melakukan dosa..yang mulut telah terkeluar kata yang mengata...dan yang rasa telah membenak benci di dada..maafkan angin seadanya...

buat rakan2 seperjuangan..ini ku abadikan buat semua...
dari Aizat..Kau Aku..Ost Merah Putih..

Kau dan aku ,adalah satu
Tak kira apa
Segala rintihan aku ,engkau selalu ada

Biar kata memisah kita
Biarkan saja
Kerana terbiasa

Chorus :
Mengejar mimpi ,yang pasti akan aku
Sentiasa merasa kehilanganmu
Ku akan tunggu saat bertemu
Tiada henti
Walau dimana kita berdiri
Di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti

Semua tak terang di mataku ,walau warnanya menyala
Ingin merasa namun aku takkan cuba

Biar kata memisah kita
Biarkan saja
Kerana terbiasa
Ooohhh….
Mengejar mimpi ,yang pasti akan aku
Sentiasa merasa kehilanganmu
Ku akan tunggu saat bertemu
Tiada henti
Walau dimana kita berdiri
Di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti

Biar sampai akhirnya nanti

Ooohhh..Oohhh..Ooohhh

video

kepada rakan2....angin bakal kembali semula dengan kenangan baru..
daaa...muahhh