Sunday, June 7, 2009

My Mate < Lyana >

hehe..salam mesra..

sebelum apa2..ini bukanlah cerita tentang 'soulmate'..tapi dia memang mate angin yang best.hehe

buat semua rakan2..angin dalam 'mood' kerja hari nie...
so fikiran ala2 kurang waras..tetiba je terasa nak membelek segala laman sosial yang angin ada..
belek2 punya belek then terbelek la 'picture2' lama yang simpan banyak sangat kenangan..
x delah lama sangat..sumenya picture2 kat UUM je..kampus ku tercinta.(pengakuan nie kawan2..masukkan dalam buku penghargaan alumni k...)

ok..antara banyak gegambar angin kat kampus..mesti banyak terselit gambar DIA nie...
bukan sengaja diselitkan, tapi memang gambar nie terselit..al-kisahnya, gambar versi selit menyelit...dan bukan gambar sulit k..upps..ok normal..
maka, ikuti kisah DIA di sini...

nama : Raja Norliana Raja Omar
umo : menjadi perkiraan dia, keluarganya, saya dan rakan2 terdekat je..hehe
pekerjaan : Script Writer
Status : Anak Dara..hee
Kelulusan : Bachelor in Tourism Management, UUM

ok..Liana nie..kalau nak dijadikan cerita..telah berkenalan dengan saya secara tidak sengaja..
di pertemuan antara DJ Senior dan DJ Junior..sesi kenal mengenal..memang akhirnya saya terkenallah dengan dia..dia ditugaskan waktu sesi perkenalan 2..sebagai MENTOR saya..
cerita bab mentor nie, kelakar plak..sebabnya, bila saya dah setahun jadi DJ, maka banyak benda yang saya plak mengajar dia..maka, seterusnya saya adalah Mentor dia...

maka, dalam temph satu semseter, mengadap la angin muka si DIA nie tiap kali bertugas kat konti..apapun ucapan terima kasih angin ucapkan kepada DIA kerana berjaya mencorakkan angin dalam industri penyiaran ini..(cewaahhh..macam ucapan dapat award plak..hehe)
tapi betul..memang dia mentor yang sangat bagus..

dulu antara angin dan DIA..panggilan berbunyi..
SAYA dan AWAK...lepas 2..telah disuruh tukar oleh seorang Dj senoir menjadi>>
KAK LYANA dan FAIZ..maka setelah timbul beberapa isu..maka bunyinya bertukar menjadi>>
I dan U..dan kekallah sehingga kini kami berinteraksi begitu..
*x kisah sangat apapun bunyi dia, yang penting dia dengar bila angin cakap dengan dia..

semasa ditugaskan bersama dia mengendalikan slot di Uniutama.FM, angin dan DIA juga ditugaskan untuk mengendalikan beberapa acara peringkat universiti dan ditugaskan sebagai Pengacara Majlis bersama dengan DIA..
bertambah banyakla masa yang telah kami habiskan bersama..di atas pentas pun sama..

bila dah selalu bersama...biasala, sedangkan lidah lagi tergigit..inikan pula nak bertikam..memang selalu kami bertikam lidah..
kalau duduk sorg2..tergigit lidah..
tapi, kalau duduk ngan dia..kami bertikam lidah..hehe
isu biasa yang sangat menjadi rutin pertengkaran kami adalah :
-siapa yang sepatutnya mulakan dulu bercakap ketika menjadi emcee
-siapa yang kena mengalah dan ajak makan sesama..
-warna baju yang nak pakai untuk g kelas..
dan banyak la lagi yang kami gaduhkan..tapi tatap baik seperti sedia kala..dan cara nak pulih seperti sedia kala, salah sorang kenalah mengalah..tapi selalunya angin la yang mengalah..(cewahh..macam baik atie je..hehe)

banyak sangat tempat yang telah kami habiskan bersama..
  • dalam kelas Human Comm
  • kat Uni Cafe makan Cheese Cake
  • kt Pusat Budaya dan Seni, UUM gosip ngan Cik Mar
  • kat tapak ekspo Konvo, sibukkan diri tyme orang lain konvo
  • kat Jitra..berfoya2 kat Pusat Bowling n Karoke
  • kat Subaidah..makan ais kacang,..huhu
  • KT KlCC..tengok High School Musical
  • kt Mid VAlley..jalan2 habiskan masa..
  • kat kedai gunting rambut..
itu antara yang telah kami habiskn bersama..ada lagi yang tak tersenarai..dah tak larat nak putar otak kembali ke zaman purba..(so, letak je yang mana ingat)

*dan nie angin nak kongsikan gambar2 kenangan angin bersama DIA..

nie di Kedai Makan..setelah Lyana menemani angin gunting rambut..hehe


nie dekat Canselori..dek kerana hasutan Lyana..angin telah terponteng kelas hanya untuk mengadakan photoshoot ini..betapa dahsyatnya hasutan dia..heheh
(Lyana sebagai jurukamera)

Lyana sanggup temankan angin di belakang pentas..semata2 untuk jadi PA angin tyme angin jd Emcee KAroke Bintang UUM

angin temankan Lyana amik jubah Konvo

sesi penyerahan hadiah Konvo..from angin 2 Lyana

di KLCC..tgh tggu nak masuk panggung..

di set kumpulan Teater Warna..untuk satu pementasan drama mereka..
kami, tumpang menyibuk je

tengah tunggu bas untuk lawatan ke KL...

waktu mula2 angin bertugas di konti Uniutama.FM..
Lyana banyak membantu..thank

nie gambar scandal..hehehe..gambar tyme angin n lyana jadi emcee festival pantun UUM

tyme rehearsal untuk Istiadat Konvokesyen..
tyme 2..kami jadi VJ

lepas habis jadi emcee Gegaran Seni, UUM..artis jemputan tyme 2..Elyana
..lepas bergambar ngan elyana..ngan lyana la plak..hehe

nie gambar terakhir angin bersama LYana...di Midvalley pada 30 Mei 2009

dialah RAJA NORLIANA RAJA OMAR @ queenlyana yang telah banyak menghabiskan masa, duit dan kredit bersama angin...
semoga persahabatan kami kekal...ameen

2 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

huuu nice one..moga kekal aminn

lyana yg manis said...

Faiz,
Sama ada I tak perasan entri ni or I lupa untuk comment kat entri nih. Huhuhu.

But, thanks so much for the compliments. Hope we'll be the best buddy forever.