Monday, June 1, 2009

Jalan2 ke KL

Salam mesra..

kalaulah ramai yang bartanya, kenapalah si angin nie tak muncul2 ngan entri baru..??(2pun kalau ad org yang tanya la..rasanya cam x de je..)
angin telah berfoya meninggalkan segala kekusutan kepala otak..sebenarny, angin lagi menambah kusut yang ada..bercuti ke KL...susahnya nak bayangkan betapa terganggunya otak kalau bercuti kat KL..hahaha

ok..angin telah menghabiskan cuti hujung minggu angin bersama dengan keluarga ke KL...bukannya ada tujuan apapun menggagahkan diri ke KL...cuma memenuhi jemputan kenduri kahwin..yang menariknya, fuh..tetiba terasa bangga n malu..sebabnya angin untuk pertama kalinya memandu di tengah ibu kota Kuala Lumpur..setelah hampir 3 tahun angin telah mendapatkan lesen memandu..lama gila baru leh drive kat Kl..malunya

angin n family tiba kat KL hari Jumaat kul 1.00pagi..bertolak dari Jitra pukul 6.30ptg..
perjalanan jauh memang memenatkan..memang tak tipu...

29 Mei 2009 (Jumaat)
angin telah berjaya memujuk mak angin untuk keluar ke Jusco Cheras..biasalah hobi angin yang biasa..membeli dan terus belah..adakalanya 'window shoping' je..
sempatla angin beli 'necktie' warna maroon untuk angin pakai ngan baju kelabu yang da lama angin beli tapi tak pakai2 sebab x de 'necktie'..

sebelah malam plak..lupa nak bagitau..angin g Jusco lepas solat Jumaat..ok..sebelah malam plak..angin sekeluarga ke pasar malam yang sangat 'happening' kat area umah angin kt Taman Sri Nanding, Hulu Langat...dan ada la beli barang makan ckit..dan yang pasti mak angin dah lepaskan keinginannya untuk mendapatkan sehelai kain pasang..sebabnya geram ngan tukang jahit tempoh hari..sekarang tengah tunggu ganti rugi dan harga kain pasang yang mak angin beli lebih RM10 dari harga ganti rugi..hehe

30 Mei 2009 (Sabtu)
ok..hari nie adalah hari kemuncak di mana angin akan berada dalam zon yang sangat sibuk...(cewahh..buat sibuk je..hehe)
bermula dari pagi..angin telah menyibukkan diri dengan meononton tv..then dalam kul 11.00 mula meng'iron' baju untuk ke kenduri kahwin..dan telah membuat janji temu dengan Lyana..
harapnya jadi..sebabnya memang tujuan angin ke KL untuk berjuma dengan Lyana..angin pun x brapa pasti..sejak bila angin sangat teruja untuk berjumpa dengan Lyana..haha

so..makan kenduri di Dewan MPAJ..dan habis makan kenduri..angin minta jasa baik kat ayah angin (sebab memang ayah angin banyak baik dia..so minta sikit..) antar angin ke stesyen LRT terdekat..
so, angin naik LRT dari Cahaya ke Masjid Jamek..dan turun kat situ..naik plak Putra ke KL Sentral..penatla gak..tapi memikirkan keinginan untuk berfoya2 di sekitar KL..maka, lupakanlah kejap kepenatan 2..
tiba kat KL Sentral...jenuhnya melayan kerenah abg Maxis yang tak sedar diri..menjual brodband kat angin..tak tahu da nak bagi alasan apa untk elakkan abg maxis 2..huh

apa lagi..bagitau abg maxis..kwn tunggu kat McD..hehe..(memang pun)
so..jumpa Lyana then buat keputusan untuk ke Mid Valley..
maklumlah..angin tak pernah ke Mid Valley..kasihanilah angin..
maka, berjanggutla juga tunggu KTM ke Mid Valley..huuhu..boleh tetido angin tunggu 'train'

sampai kat Mid Valley..mulalah pengembaraan yang menakjubkan..nak tahu tak kenapa dia boleh jadi sangat menakjubkan..sebabnya..kompleks 2 sangatla besar dan tak berapa nak mampu untuk angin habiskan pengembaraan ke seluruh kompleks..namun, ku gigihkan jua..
punya lah besar si Mid Valley nie..angin ngan Lyana ronda2 sampai penat..then g jamah la apa yang patut ikut selera si perut..maka, tersinggahla di Kenny Roger Roaster..makan x seberapa pun..tapi, harga dia memang beberapa...maklumlah, tempat macam 2..memang la x sama cam Char Koew Teow tepi jalan kan???

ok..da kenyang perut..maka, sukalah hati..apa lagi meneruskan perjalanan lagi..kali nie lebih mencabar..
cabarannya adalah untuk mencari semula kedai yang telah dikunjungi pada awal tadi..kali nie untuk membeli..jika pada mulanya singgah untuk melihat..perjalanan kali kedua pula adalah untuk membeli..punyalah hazab nak mencari balik kedai2 2 sume..dengan berkat usaha dan kegigihan yang ada..maka, terjumpalah dengan kedai tersebut semula..

ok...pertamanya, membeli baju ala2 'couple' walaupun memang kami tak pernah 'couple'..cuma kami pernah di'couple'kan...so, kami belilah baju yang suwet muwet...n kiut miut..comel momel..sume ada la..
dah dapat baju sorang sehelai..so kitorang g kedai hadiah untuk beli hadiah plak..dengan penuh baik hati..Lyana telah menghadiahkan botol yang sangat comel buat adik2 angin dan juga lilin wangi buat bonda angin yang tercinta..
so..angin pun beli gak lilin wangi 2 sebagai kenangan..2 je yang termampu..

dah habis n penat jalan2...so, kami membuat keputusan untuk meninggalkan Mid Valley yang masih lagi bercambah orang kat sana..kami tak leh nak stay lama2 cause masa tak mengizinkan..dan kami juga tak mengizinkan masa 2 untuk berlama2 di Mid Valley..

2 sahaja lah pengembaraan di Kl....jalan2..memang istilah jalan2 2 sangat sesuai sebabnya angin berjalan sampai penat dan lenguh kaki..tapi, x pe..semua 2 pengalaman yang best..
neway sorry kat MALEK sebab x inform nak turun KL..saje tak nak bagitau sebab angin stay kejap je..2 hari..
so jumpa nanti k,...chao

apa2 gambar berkaitan KL..sila rujuk lampiran ini..



No comments: