Wednesday, March 11, 2009

mimpiku..argghh

salam mesra..


angin kembali menyapa..kali ini tak tau bahasa sapaan angin 2..samaada kencang, ribut, taufan,sepoi-sepoi bahasa..angin pun tak pasti wajah apakah sapaan angin itu..tak pe..yang penting angin sedang berkecamuk..arrgghhh.macam2 hal lagi yang masih belum setle dan memerlukan perhatian segera dari angin..


ok..hari ni..dengan penuh perasaan mengantuk..faiz gagahkan jua menulis mengenai entri ini..bukan cerita dongeng, namun ianya cuma sekadar mainan tidur..yang peliknya mainan tidur 2 bermain di siang hari....ish2...malula wahai Faiz..tidur di siang harii..huahuahua..

kisahnya mimpi Faiz bermula begini..hal nya dapat tidur dengan lena di siang hari sampai terbawa ke alam mimpi adalh disebabkan keletihan semalam mengikuti aktiviti yang seronok sekali.."Bidasari Mysterious Prom Nite 2009"..grand dinner Bidasari yang ala2 meletup 2..then..event semalam berakhir dengan sangat lewat..sehingga menjangkau jam 1.30 pagi..meriahkan..nak dijadikan cerita..Faiz memang takkan melepaskan peluang apabila melihat kelibat buah tembika..maka, Faiz makan tembikai dengan banyaknya....
bila air tembikai sudah memenuhi perut, maka Faiz akan bangun dari tidur keesokan harinya dengan penuh sesak di dada...(asthma la 2)..jadi..Faiz terpaksa menelan ubat di pagi hari..
sebenarnya Faiz memang perlu tahu bahawa ubat itu akan menyebabkan Faiz menggigil..

nak dijadikan cerita..( x jadi lagi ke cerita 2..??da panjang da rasanya..hehe)..setelah Faiz menikmati dos ubat tersebut, maka kelalian mata bertambah walaupun baru terjaga dari tidur..so, kul 10.00 pagi Faiz terus melelapkan mata semula..dengan tidak semena-mena..Faiz telah bermimpi yang agak ngeri..

mimpinya Faiz telah dipatuk ular...!!! argghh
Bak kata orang tua2..(termasuk Liana..sebab dia pun cakap benda yang sama..ish..da tua rupanya Liana)..katany:

Mimpi dipatuk Ular : Ada seseorang akan melamar kamu

wah..berbunga2 la Faiz bila terdengar ada yang ingin masuk meminang..huhu..
tetiba Cik Manja bertanyakan Liana..adakah dia yang akan masuk meminang saya?? gilakah soalan itu...hmm..maka Liana terus berkata..Faiz nak ke??ok hentikan soalan itu sehingga setakat ini..
maka itu lah apa yang ingin Faiz kongsikan bersama dengan semua..tentang mimpi Faiz 2..masalahnya..ular 2 patuk di tempat BCG (macam 2la agaknya bunyi dia)..so Faiz pun bangun dari tidur di siang hari 2 terus terasa kebas di tempat kena patuk 2...ish2..memang mengarut la Faiz..

jadi..sebenarnya apa yang ingin Faiz nyatakan sebenarnya..
"Jangan tidur di siang hari sangat"..

pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan oleh..Faiz HJ. Othman..

3 comments:

El Rosa Leya said...

Mimpi mainan tidurLAH..

You banyak sangat main.. sampai termimpi-mimpi...

From my experience:
I dah banyak kali mimpi ULAR neh...

Bukan kata nak percaya, tapi mungkin kebetulan ke apa ntah.. Memang akan muncul seseorang dalam hidup I lepas tu.. Someone yang akan mengubah perasaan biasa menjadi luarbiasa.. perasaan tenang menjadi menggelabah giler.. Perasaan selesa menjadi lone ranger kpd perasaan tak selesa bila adanya cinta...

See banyak kali mimpi ular membuatkan banyak kali jugaLAH makhluk2 yang mcm2 perangai muncul dalam hidup I. (Tak termasuk U ok!)

Jadi firasat I, KAH KAH KAH (jangan percaya jangan percaya..)
I rasa mungkin dah sampai masanya untuk you buka semula hati you kepada sesuatu yang dah lama you tutup sejak dulu... (er... U faham kan Faiz?)U jgak cakap.. the time will come.. mungkin ini mukadimmahnya.. Lu pikirLAH sendiri ok! Let's dance.. yeaayyyy

Entri ke Komen neh?

traveloch said...

dah macam entri da bunyi nya..hehe

Nasrul Ruslan said...

ade org nk masuk minang lah tu.
haha. janda ke faiz?
tidur malam pon bahaya gak.
tak caya tanya enche zahar.
hahaha