Tuesday, March 3, 2009

-BebAs-

Salam kebebasan buat semua..
sebenarnya tiada apa yang Faiz ingin kongsikan..cuma sekadar laluan rasa untuk tempoh lama bersarang di benak jiwa..nak kata Faiz terlalu sibuk sehingga tak mampu memberikan jenguk untuk blog nie pun..x pula,sedangkan hari2 Faiz agak senang untuk beberapa ketika..kerana Faiz da cuba belajar untuk melangsaikan beberapa kerja dalam satu masa..agak sukar bunyinya...namun untuk menjadikan hari lengang itu benar2 lengang...maka,di hari yang sibuk..Faiz perlu menjadi terlalu sibuk..

Faiz ketika ini masih menikmati hari2 lengang di rumah...walaupun di rumah masih ada keperluan yang memerlukan perhatian Faiz. sekurang2nya Faiz tak perlu memikirkan tentang kesibukan di kampus yang adakalnya menyesakkan...

bebas yang ingin Faiz coretkan bukanlah apa2..cuma sekadar cebisan rasa yang menjengah kotak fikiran di kala Faiz menjamu selera menikmati hidangan makan tengahari yang cukup enak tadi...Nasi Ayam Periuk Besar..mungkin ada yang pernah menikmati keenakan hidangan di sana...berbalik kepada cebisan rasa itu tadi..Faiz benar-benar menikmati hidangan sambil menyaksikan berita tengahhari 1.30..di TV3...

apa yang benar-benar menyentuh hati Faiz adalah berita utama yang menjemput pemikiran Faiz untuk berfikir sejenak..walauapapun yang bermain di fikiran Faiz..ianya cuma luahan rasa...Faiz benar-benar merasakan bahangnya tentang kehangatan kes BULI ketika ini..sekalipun Faiz mungkin tidak terjejas dengan kes ini..tetapi Faiz sebagai seorang mahasiswa,rasanya perlu jua memikirkan tentang apa,siapa,bagaimana,kenapa, dan bila tentang perkara BULI yang terjadi ketika ini...benar-benar menguji minda...
untuk ungkapan rasa seorang siswa..dan untuk pemerhati yang tidak mengerti apa2..ini hanyalah ungkaan biasa dari bibir kata seorang yang juga biasa..maaf andai menguji iman di lain jiwa..dan maaf andai terusik di benak rasa...

kes BULI yang bermain di minda:

-Apa agenda mereka yang suka membuli ini?
-Siapa yang harus duduk semeja dan berbincang bersama mengenai kes ini?
-Bagaimana pula untuk penyelesaian terbaik menangani kes ini?
-Kenapa terjadinya perbalahan dan kes seperti ini?
-Bila kes buli ini akan benar-benar lupus dari dunia pendidikan kita???

*Faiz sebagai seorang mahasiswa masih perlu untuk berada di bumbung pengajian dengan aman..harapnya kekucaran dan kecanggungan ini tidak menjejaskan apa yeng telah terjejas...

sebenarnya itu sekadar selingan..apa yang bermain di minda ketika ini adalah untuk bercerita tentang baju baru yang Faiz telah beli di Pasar Malam kt Jitra baru2 inie...cuma sekadar baju pasar malam Faiz bersusah payah untuk sediakan entri ini..bukan apa..baju pasar malam ini membuatkan Faiz benar2 teringatkan rakan seperjuangan yang telah bersama dengan Faiz dari semester 2 lagi..(NATHASYA MOHD KAMAL).dan pun 3 tahun kami bersama...baju nie..memang Faiz tiru dari dia..dia yang da punya baju ini..dan Faiz belinya untuk kami pakai bersama ketika ke kelas..huhu..harmonikan???









3 comments:

kuIna Jentayutiara said...

klu 1 kelas pakai bj yg sama ok tak... kira uniform la...

easzasif said...

ha??uniform??hm..macam malu la plak nak pakai..tapi sebabkan baju 2 sangat nice..jadi ok kot..hehe

~ Lyana ~ said...

HOH.. tak ok tak tak ok!!!! bantahan bantahan secara banyak!

akan terus membantah selagi you tak beli baju tu untuk I.. HOHOHOHOHO best lah kan!