Monday, February 16, 2009

Iklan 'Corporate Advocacy'



Salam mesra..


di kala bayu bertiup sayu dan manjanya mentari menjengah hari..aku kini kembali normal dengan keadaan yang tenang dan teratur menjalani kehidupan seperti sediakala..

sepatutnya,di saat aku menyiapkan 'entri' ini aku juga sering terfikir mengapa tidak entri 'a messy day' yang aku dahulukan dalam laman ini..aku terlupa tentang itu (seringkali aku mengalami masalah ini, lupa)..sukar untuk mengingati sesuatu perkara..itu tandanya aku sudah semakin tua menuju ke zaman usia..


ceritanya di sini adalah hanya untuk berkongsi suka dan luahan duka bagaimana aku berjaya menyempurnakan misi menyiapkan tugasan untuk subjek media integratif..Iklan 'corporate advocacy'..hanya video untuk durasi selama 2 minit...


video yang mengisahkan tentang bagaimana pengaruh 'media baru' benar-benar memberi kesan terhadap rutin seorang remaja...menceritakan seorang gadis remaja yang ingin ke 'coffehouse' dalam satu misi temujanji..terjumpa dengan remaja-remaja yang seusia dengannya dan mereka mengaplikasikan kegunaan teknologi dengan sangat meluas ke dalam kehidupan mereka..alangkah bahagianya dunia masa kini..di sana sini teknologi..namun, apa yang ingin disampaikan di sini..."WALAU SEJAUH MANAPUN TEKNOLOGI MEMBAWA KITA, TETAP ADA PERKARA YANG LEBIH BERMAKNA JIKIA DILAKUKAN DENGAN CARA LAMA"


semoga dengan mesej yang disampaikan ini..kita akan lebih menjalani kehidupan berkomunikasi dengan cara dan kaedahnya yang begitu sempurna agar terasa nikmatnya berada dalam hidup yang nyata..semoaga anda terhibur....

1 comment:

kuIna said...

u a rite dear "teknologi tak akan sama cara lama" sbb teknologi tu mesin..