Saturday, May 8, 2010

Buku, Lyana & Hospital


Salam menyapa mesra...

tyme macam nie, angin dah rasa sangat ngantukk..apapun, angin gagahkan jua tulang belulang angin nie..dan jari jemari nie..untuk menghadap dan menatap laptop nie..saje isi masa yang tak berapa nak lapang nie..
sebenarnya..terasa agak kurang lengkap kiranya tidak menjengah laman sesawang yang normal angin jejaki...seperti Facebook..Youtube..dan lain2..

jadinya,angin sekarang nie memang dah mengantuk n letih tahap maksima..
cuma, angin terpanggil untuk kongsikan beberapa cerita yang mana memang angin tak sabar untuk tunggu hari lain diceritakan..

so, inilah masa yang angin rasakan sesuai..walaupun esok kena bekerja dan mengerah sekali lagi tulang belulang dan kali nie di tengah padang..kerja...argghh,..ok, lupakan seketika kisah kerja..

semalam, angin telah bertemu Lyana di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar, kedah..Lyana telah ditahan di wad akibat jangkitan kuman (itu apa yang dikatakan oleh Doktor pada mulanya)..

maka, Lyana dengan penuh redha dan tawakalnya..menyerah diri untuk dimasukkan air ke dalam badan..
kurang air gamaknya budak nie..apa2 jelah kan..
yang pasti...sebelum ditambah air..Lyana telah menderma darah untuk beberapa titisan untuk dibuat ujian..disamping Lyana juga menyedekahkan air kencingnya(agak kurang sesuai bunyinya di sini..hehe) juga untuk dibuat ujian..
setelah buang 2 benda 2 dari badan...Lyana diminta untuk menambah satu benda lain plak..air..
pelik plak..dah kena buang air..then disuruh plak tambah air..ok..normal..
so..setelah hampir 5 jam Lyana menyeksakan diri menelan air ke dalam menerusi tangan..(bukan telan guna mulut)...Lyana telah diperiksa oleh dua orang doktor(maybe)..dan hasilnya..
Lyana sendiri tidak tahu apa sakitnya..sebab doktor pn x cakap yang dia sakit atau tak..
dan lagi satu...
hasil ujian air kencing dan ujian darah juga tidak dimaklumkan kepada Lyana sebagai seorang pesakit..
maka kami yang tidak pernah menduduki mana-mana kursus kedoktoran di mana-mana IPTA/IPTS terus terpinga-pinga dan terkesima..
mungkin prosedurrnya begitu...ujian darah dan air kencing hanyalah semata-mata ujian tanpa perlu diketahui hasilnya...(mungkin itulah sebenarnya agaknya...)
maka..Lyana telah pulang tanpa mengetahui status dirinya yang sebenar..samada sakit ataupun tidak..
oh..di manakah tempat sebenarnya untuk kami tahu yang kami sakit atau tidak selain dari hospital????

itu kisah tentang Lyana dan hospital..
sekarang nie..angin baru sahaja pulang dari mengambil tiket untuk Lyana pulang ke Kelantan..

perjalannya esok malam 10.15 malam dari Alor Setar ke PAsir Puteh...semoga Lyana selamat sampai ke destinasi..

dan..hari nie...angin telah membeli sebuah buku yang pada angin sangat menariik..
cuma warna kulit buku tersebut yang kurang menarik perhatian angin..apapun..bila angin meneliti dan membelek apa yang ditulis di belakang novel tersebut..

ada sesuatu yang benar-benar mengajar angin tentang satu perkara,...ingin tahu apa perkara itu...dapatkan Novel Rembulan Tenggelam Di Wajahmu karya Tere-Liye terbitan PTS..dapatkan k...

angin nak kembali ke kamar sepi...untuk teruskan perjalanan mengembara di alam mimpi..

jumpa nanti..

daaaaa


1 comment:

Lyana said...

Faiz,
thanks.

Semoga Allah sentiasa melindungi you.. memberi you pembantu di saat kesulitan you sebagaimana you membantu I di saat kesulitan I, walaupun pada waktu itu I tiada dan tak mampu ada di sisi you. Thank a lots..!

Love,
Lyana